• ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
  • کد خبر: 19725
ساینا S

شورای رقابت برای سه ماهه پایان سال قیمت خودروی سایناs را حدود ۱۱۴ میلیون و کوئیک s را ١٢٥ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش ایران پژواک، در دی‌ماه امسال و در جلسه شورای رقابت تعیین قیمت خودروهای کوئیک s و سایناs از طریق روش کلینیک تجاری به مرکز ملی رقابت واگذار شده بود.

این در حالی است که تازه‌ترین اعلام شورای رقابت از انجام قیمت‌گذاری این دو خودرو برای سه ماهه پایان سال حکایت دارد.

براین اساس، 114 میلیون و ۶۲۵ هزار تومان برای سایناs و ١٢٥ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای کوئیکs قیمت اعلام شده است.

از ابتدای سال جاری که شورای رقابت که قیمت‌گذاری خودرو وارد شد هر سه ماه یکبار و براساس تورم بخشی بانک مرکزی قیمت خودروهای مشمول مورد محاسبه و جهت اجرا به خودروسازها ابلاغ  و در نهایت فروش از طریق ثبت نام و انجام قرعه کشی انجام می شود.

این در حالی است که اعلام اخیر شیوا - رئیس شورای رقابت - از این حکایت داشت که با بررسی‌ تورم بخشی برای وضعیت قیمتی خودروسازها، شورای رقابت تصمیم گرفت که هیچ افزایش قیمتی تا پایان سال اعمال نشود.

وی گفته بود که تورم بخشی از سوی بانک مرکزی برای ایران خودرو  ۱۴.۱ درصد و برای سایپا ۱۴.۷۵ درصد اعلام شد که با توجه به افزایش نسبی بهره وری و کیفیت باید خودروسازان حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت می‌دادند اما با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت در بازار خودرو کاهشی است و این روند ادامه پیدا می کند، همچنین به دلیل کرونا تقاضا در سال جاری پایین است، به دلیل جلوگیری از ایجاد هیجان در بازار خودرو هیچ افزایش قیمتی تا پایان سال نداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی