رئیس جمهور

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جنگ اقتصادی دشمن شکست خورده و رو به پایان است، اظهارداشت: آن جنایتکار شرور و آزاردهنده مردم اکنون رفته است و امروز شرایط ایران اسلامی برای تحولات اقتصادی، کاملا با یک ماه پیش متفاوت است.

به گزارش ایران پژواک، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت تاکید کرد: دنیا  با صدای واحد از آمریکا می خواهد به تعهداتش بازگردد و ما نیز پیوسته اعلام کرده ایم  هر زمان که شما به تعهداتتان برگردید، ساعتی دیگر ما نیز به همه تعهداتمان برمی گردیم.

دکتر روحانی در بخش ابتدایی سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در ایام مبارزات انقلاب، هر گاه احساس می‌کردیم سختی‌های مبارزه زیاد شده است، خداوند گشایشی در مسیر مبارزه ایجاد می‌کرد. انقلاب اسلامی در شرایطی پیروز شد که آمریکا و اروپا به حفظ رژیم پهلوی امید داشتند.

رئیس جمهور افزود: انقلاب اسلامی در سایه روح بلند و فداکاری و اعتماد ملت به امام راحل به پیروزی رسید و تا روزی که در حکومت جمهوری اسلامی ایران همه کاره رای مردم است، شکست نمی‌خوریم اما اگر خدای ناکرده سرِ رای مردم اما و اگر درست کردیم و گفتیم خیلی مهم نیست که پای صندوق 50 درصد باشند یا 80 درصد، - که انشاءالله آن روز هیچ وقت پیش نمی‌آید- ممکن است این لطف خدا را از دست بدهیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، شکل مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت از سال‌های گذشته است، اظهارداشت: امروز از جنبه‌ای دیگر نیز جشن پیروزی انقلاب اسلامی با چند سال گذشته متفاوت است. امسال کسانی که در چند سال گذشته می‌خواستند با تروریسم و جنگ اقتصادی این انقلاب را به زانو درآورند دیگر نیستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز مطمئن‌تر از هر زمان دیگر هستیم که جنگ اقتصادی دشمن به شکست انجامیده و به روزهای پایانی‌اش رسیده است. این روزها به غیر از چند کشور همه دنیا یکپارچه از آمریکا می‌خواهند که به تعهداتش در برجام بازگردد. تعامل طرف‌های تجاری ایران در منطقه نیز کاملا تغییر کرده است و همه عرصه‌های اقتصادی کشور نسبت به یکی دو ماه گذشته شرایط بهتری دارند.

دکتر روحانی با بیان اینکه آن جنایتکار شرور و آزاردهنده مردم رفته است و امروز شرایط ایران اسلامی برای تحولات اقتصادی، کاملا با یک ماه پیش متفاوت است، خاطرنشان کرد: درست است که مشکلاتی هم وجود دارد و تلویزیون و رسانه‌های دیگر گاهی بنگاه‌هایی را هم نشان می‌دهند که تعطیل شده‌اند، اما خوب است در گزارش وضعیت اقتصادی به مردم تعداد زیاد دیگری از بنگاه‌ها که فعالیت آنها رونق یافته و سه شیفت در حال کار بوده و آمار تولیدات آنها دو برابر شده است نیز لحاظ شوند.

رئیس جمهور گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که کسانی که با لحن نادرست علیه دولت سخن می‌گویند آزادی بیان و مصونیت داشته باشند و نه تنها کسی با آنها کاری نداشته باشد، بلکه گاهی پشت‌پرده تشویق هم بشوند که عالی بود،‌خوب و محکم گفتید اما اگر کسی خواست از دولت تعریف کند، آزادی بیان و مصونیت نداشته باشد و حتی تحت فشار قرار گیرد

رئیس جمهور ادامه داد: همه باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات را با هم حل کنیم؛ قرار نیست یک عده کنار بنشینند و چرتکه بیندازند و بدتر اینکه به نفع دشمن هورا بکشند.

دکتر روحانی با اشاره به برخی آمارها از وضعیت واردات و ترخیص کالا در گمرکات کشور و نیز الکترونیکی شدن بخش عمده‌ای از تشریفات گمرکی اضافه کرد: افزایش پهنای باند اینترنت امروز علاوه بر گشایش در عرصه اقتصاد، به فضای تنفس مردم در شرایط همه‌گیری کرونا تبدیل شده است و این یکی از خدمات عظیم و ماندگار دولت بوده و بنده از وزرای ارتباطات دولت یازدهم و دوازدهم بابت تلاش‌های‌شان سپاسگزاری می‌کنم.

رئیس جمهور تاکید کرد: نباید کسی را برای افزایش پهنای باند اینترنت محاکمه کرد، اگر قرار است کسی در این رابطه محاکمه شود، باید بنده را محاکمه کنند چرا که این اقدام به دستور شخص بنده انجام شده است. افزایش پهنای باند یعنی دیجیتال و شفاف شدن امور و این یعنی مبارزه با فساد؛ اگر قرار است کسی را بابت مبارزه با فساد محاکمه کنند باید بنده را محاکمه کنند، نه وزیر بنده را.

دکتر روحانی اظهار داشت: همه، حتی کسانی که با این دولت خوب نیستند، اجازه دهند دولت در این 6 ماه باقیمانده کار کند. خیلی کار برای انجام دادن داریم و وزرای دولت وقت ندارند که بین قوا گردش کنند. ما وزیر بین قوا نداریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: به حجم طرح‌هایی که در این روزها افتتاح می‌شوند نگاه کنید؛ این طرح‌ها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی تمام عیار و در شرایطی که همه‌گیری کرونا وضعیت را سخت‌تر کرده بود انجام شده و در حال افتتاح شدن هستند.

دکتر روحانی با اشاره به برخی آمار و اطلاعات از پروژه‌های افتتاح شده و آماده افتتاح دولت خاطرنشان کرد: هر چه متحدتر باشیم، دوران تروریسم و جنگ اقتصادی تمام عیار کوتاه‌تر خواهد شد. در عوض هر چه اختلافات بیشتر باشد و بیشتر با حیثیت یکدیگر بازی کنیم سختی‌های جنگ اقتصادی طولانی‌تر خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: درست است که امروز توپ در زمین واشنگتن است، اما اگر خودمان در داخل یکصدا نباشیم، زمان پایان یافتن جنگ اقتصادی طولانی‌تر خواهد شد.

دکتر روحانی در ادامه از وزرای دولت خواست هم‌زمان با آغاز بررسی لایحه بودجه سال 99 در مجلس شورای اسلامی برای مردم توضیح دهند که چه تغییراتی در لایحه دولت ایجاد شده است. این حق مردم است که از این مسائل اطلاع داشته باشند. اگر شاکله بودجه بهم نخورد می‌توانیم با مجلس همکاری کنیم اما اگر به همین شکل جلو برود، ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم که امیدوارم اینچنین نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی