• ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
  • کد خبر: 19963
خودرو

بازار خودروها ماه‌هاست که در رکود فرو رفته و میزان معاملات به حداقل رسیده، این روزها فقط کسانی که مصرف‌کننده واقعی هستند، نسبت به خرید خودرو اقدام می کنند.

به گزارش ایران پژواک، باتوجه به از بین رفتن جاذبه بازار خودرو، هفته‌هاست که دلالان از این بازار کوچه کرده‌اند و شرایط بازار به سمتی رفته که دارندگان خودروهای صفرکیلومتر مدل ۹۸ و ۹۹ برای فروش حسابی به تکاپو افتاده اند و هر روز بر میزان آگهی های فروش این خودروها افزوده می شود.

افزایش فروش خودروهای صفر مدل ۹۸ و ۹۹

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران درباره وضعیت بازار خودرو گفت: در بازار خودرو آرامش حکمفرماست و خرید و فروش فقط برای مصرف شخصی انجام می شود.

نعمت الله کاشانی نسب درباره افزایش عرضه خودروهای صفرکیلومتر مدل ۹۸ و ۹۹ بیان کرد: این موارد خودروهایی بوده که با هدف فروش با قیمت های بالا و کسب سود خریداری و نگهداری شده بودند، با توجه به اتمام سال ۹۹؛ دارندگان چنین خودروهایی ناچار به عرضه و فروش هستند تا مدل به اصطلاح عقب نماند و قدیمی نشود به همین دلیل شاهد عرضه فراوان چنین خودروهایی برای فروش در بازار هستیم.

غیرقانونی بودن معامله خودروهای فاقد سند آزاد

وی درباره افزایش فروش خودروهای صفر کیلومتر و دارای سندهای در رهن شرکت های خودروساز و با قیمت های پایین‌تر از میانگین نرخ بازار اظهار کرد: فروش خودرو با چننین شرایطی غیرقانونی است زیرا پلاک ملی به نام صاحب اولیه است و نباید بدون تعویض پلاک نسبت به فروش خودرو اقدام شود و اگر خریدار هرگونه تخلفی با آن پلاک انجاام دهد، تبعات آن گریبانگیر فروشنده خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به غیرقانونی بودن این کار، خریداران نیز نباید اقدام به خرید خودروها با سندهای در رهن شرکت های خودروسازی کنند

ریسک بالای خرید و فروش خودروهای رهنی

کاشانی نسب بیان کرد: احتمال از بین رفتن سرمایه خریداران در چنین معامله هایی وجود دارد خرید و فروش خودرو بدون سند آزاد برای فروشنده و خریدار دارای ریسک بالایی است.

وی گفت: علت اصلی اختلاف و نوسان قیمت خودروها بین تهران و سایر شهرستان ها به ویژه شهرهای شمالی همین مساله است و تعدادی از خودروهای رهنی را غیرقانونی می فروشند و متاسفانه خریدار فکر می کند در حال خرید خودرو با قیمت ارزان‌تر است و احتمالا در آینده با مشکل مواجه خواهد شد.وی تاکید کرد: میانگین قیمت خودرو در سراسر ایران تقریبا یکسان است و علت ارزان‌تر بودن برخی خودروها را باید نداشتن سند آزاد آنها دانست.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران افزود: از ابتدای بهمن ماه تاکنون شاهد افزایش قیمت بسیار جزئی در نرخ برخی خودروها بوده ایم و این مساله به دلیل نوسانات نرخ ارز بوده و اکنون در بازار آرامش حکمفرماست.

وی گفت: در بهمن ماه مجموعا بین ۴ تا۵ میلیون تومان بر قیمت برخی خودروها افزوده شده است.

کاهش ۳۰درصدی قیمت خودروهای خارجی

وی درباره وضعیت بازار خودروهای خارجی توضیح داد: بازار خودروهای خارجی در رکود کامل بسر می برد و خرید و فروشی انجام نمی شود زیرا در ماه‌های گذشته قیمت این خودروها بسیار بالا رفته بود؛ اکنون نیز رکود مطلق در بازار اتفاق افتاده و خرید و فروشی انجام نمی شود.

کاشانی نسب اظهار کرد: از نیمه آبان تاکنون روند کاهش قیمت ها در بازار اتفاق افتاده و مشتریان خودروهای خارجی در انتظار ریزش بیشتر نرخ ها هستند و در مقابل دارندگان این خودروها با توجه به کاهش قیمت ها بر این باورند فروش برایشان صرفه اقتصادی ندارد بنابراین بازار راکد شده است.وی تاکید کرد: از نیمه پاییز تا کنون ۳۰ درصد از قیمت خودروهای خارجی در بازار کاسته شده است.

بازار بی رونق خودرو در آستانه نوروز

این فعال بازار خودرو درباره وضعیت بازار در هفته ‌های آینده و آستانه نوروز توضیح داد: بسیار بعید به نظر می رسد قیمت ها در بازار خودرو افزایش یابد زیرا بازار کشش ندارد و تولیدات خودروسازان پاسخگوی نیاز بازار است.

وی درباره وضعیت رونق معاملات در بازار خودرو عنوان کرد: مانند سال‌های گذشته میزان معاملات در بازار خودرو رونقی ندارد و بازار جذابیت خود را برای واسطه ‌ها و دلالان از دست داده و اکنون اگر خرید و فروشی انجام می شود، فقط مصرف‌کنندگان واقعی خودرو هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی