محمد اسلامی

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه غدیر همزمان با ۱۳ رجب خبر داد و گفت: کاهش ۹۰ دقیقه‌ای زمان سفر و کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج-قزوین از مزایای این ابرپروژه است.

به گزارش ایران پژواک، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از آزادراه غدیر (آزادراه کنارگذر جنوبی تهران)‌ به همراه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: آزادراه غدیر از پروژه‌های پر افتخار کشور است که با سرمایه‌گذاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و با مشارکت شرکت‌های داخلی و با تجربه ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه طول این مسیر آزادراهی ۱۵۸ کیلومتر از آبیک قزوین تا گرمسار است، افزود: این آزادراه کاهش ۹۰ دقیقه‌ای زمان سفر و کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج-قزوین را در پی دارد و اتصال به ۵ آزادراه دیگر یکی از ویژگی‌های آن است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی بخشی از کریدور ترانزیتی شرق و غرب است و از ایده تا طراحی و ساخت و بهره‌برداری همه در این دولت انجام شد، تصریح کرد: کاهش مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش ترافیک عبوری و افزایش ایمنی از مزایای اجرای این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه رکورد پیشرفت سالانه پروژه های عمرانی و زیرساختی را زد، عنوان کرد: پیش از این بالاترین رکورد در پیشرفت پروژه‌های عمرانی و زیرساختی ۹ درصد در سال بود اما امروز و در این پروژه به رقم پیشرفت ۲۰ درصدی رسیدیم.

اسلامی با اعلام این‌که آزادراه غدیر  ۱۳ رجب مقارن با میلاد امیرالمومنین علی (ع) افتتاح می شود، گفت: قیمت عوارضی برای خودروهای سواری ۲۵ هزار تومان و برای تریلی ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی