• ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
  • کد خبر: 20154
بورس

فشار فروش با شروع معاملات امروز بازار سهام زیاد شد و شاخص کل تحت تاثیر عرضه زیاد روندی نزولی پیدا کرد اما تحرکات مثبت در برخی نمادها قابل مشاهده است. حالا سئوال اینجاست که با وجود حمایت از بازار سهام چرا بورس روندی نزولی دارد؟

به گزارش ایران پژواک، فشار فروش با شروع معاملات امروز بازار سهام زیاد شد و شاخص کل تحت تاثیر عرضه زیاد روندی نزولی پیدا کرد اما تحرکات مثبت در برخی نمادها قابل مشاهده است. حالا سئوال اینجاست که با وجود حمایت از بازار سهام چرا بورس روندی نزولی دارد؟

در حالی که پنجم اسفند تکلیف مصوبه خروج ایران از پروتکل الحاقی برجام مشخص می‌شود، رافائل گروسی، مدیرکل اژانس بین‌المللی انرژی اتمی که دیروز به تهران سفر کرده بود در حساب کاربری خود از ادامه نظارت‌های سازمان بر تاسیسات هسته ایران خبر داد.

این در شرایطی است که کارشناسان عقیده دارند بورس به نوعی بلاتکلیف اتفاقات سیاسی است و از آن سمت  مجلس لایحه تحقیق و تفحص از بازار سهام را نیز تصویب کرده است که این موضوع موج نگرانی فعالان بازار سهام را به دنبال داشته است. اتفاق مهم دیگر که می‌تواند روی معادلات بورس تاثیر بگذارد افزایش قیمت‌های جهانی است که البته تاکنون بورس ایران به آن واکنش چندانی نشان نداده است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با زمان بازگشت تعادل به بازار سهام گفت: صف‌های فروش سنگین امروز نتیجه جلسات دیروز و امروز مجلس در رابطه با تحقیق و تفحص از بورس و پروتکل‌های الحاقی است و به نوعی این صف‌های فروش واکنش مقطعی بازار سهام به همین جلسات است و به نظرم در جریان معاملات فردا و پس‌فردا که تکلیف پروتکل‌های الحاقی مشخص می‌شود و بعد از مشخص شدن نتیجه فشار فروش کاهش پیدا خواهد کرد و بورس به حالت تعادلی بازمی‌گردد.

البته کارشناسان عقیده دارند مشکل اصلی بورس در شرایط حال حاضر کمبود نقدینگی و خریدار موثر است و همین موضوع باعث شده است تا فشار عرضه بیشتر شود و بازار سهام نیز به دلیل دامنه نوسان نامتقارن و مشکل نقدینگی دچار افت شاخص شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی