همتی

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره آزادسازی منابع ارزی در کره جنوبی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایران پژواک، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: امروز ۴ اسفند ماه ۹۹ به درخواست سفارت خانه‌های کره جنوبی و ژاپن در تهران، ملاقات‌های جداگانه‌ای با سفرای دو کشور یاد شده داشتم. در دیدار با سفیر کره در خصوص نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی در کره جنوبی، به مقاصد مورد نظر، توافق شد و تصمیمات بانک مرکزی در خصوص میزان منابع مورد انتقال و بانک‌های مقصد به طرف کره‌ای اعلام شد.

همتی همچنین در این یادداشت آورده است: ضمن استقبال از تغییر رویکرد کره جنوبی تأکید کردم، اگرچه جمهوری اسلامی ایران از تغییر رویکرد کشورها و افزایش همکاری‌ها استقبال می‌کند، اما پیگیری‌های حقوقی این بانک به منظور مطالبه خسارات ناشی از عدم همکاری بانک‌های کره‌ای در سال‌های اخیر به قوت خود باقی خواهد بود و طرف کره‌ای باید تلاش زیادی انجام دهد تا این سابقه منفی از بین برود.

در بخش دیگر یادداشت رئیس کل بانک مرکزی آمده است: در دیدار با سفیر ژاپن نیز به نماینده ژاپن تاکید کردم کشورهای دوست می‌بایست فارغ از فشارهای سیاسی به همکاری با یکدیگر اهتمام ورزند. طرف ژاپنی باید در خصوص استفاده ایران از منابع ارزی خود و انتقال آن‌ها به سایر مبادی مورد نیاز بانک مرکزی ایران ابتکار عمل داشته باشد.

سفیر ژاپن در ایران نیز ضمن قدردانی از تلاش بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت بدهی‌های شرکت‌های ایرانی به طرف‌های ژاپنی، پیشنهاد استفاده از منابع موجود برای خرید واکسن کرونا را مطرح و براهتمام سفارت ژاپن در ایجاد ارتباط بین بانک‌های مرکزی دو کشور به منظور پیشبرد بهتر امور و حل مسایل بانکی تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی