بورس

قرار است به زودی نقره در بورس کالا عرضه شود. کارشناسان معتقدند عرضه نقره در بورس کالا موجب رونق در حجم معاملات و شفاف‌سازی قیمت‌ها می‌شود.

به گزارش ایران پژواک، اواخر بهمن ماه علیرضا ناصرپور، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران خبر از قرارداد آتی نقره و راه‌اندازی آن در بورس کالا خبر داد و گفت: از آنجا که شمش نقره به‌صورت استاندارد در ایران ضرب نمی‌شود، نقره به‌صورت ساچمه به قراردادهای آتی بورس کالا می‌آید و اندازه هر قرارداد آتی نقره نیز ۱۰۰ گرم است. کارشناسان بورس کالا معتقدند عرضه نقره در بورس کالا موجب رونق بیشتری می‌شود و ارزش معاملات را بیشتر می‌کند.

مرتضی محمدی، معاون بورس کالا و انرژی کارگزاری فارابی در مورد چشم‌انداز بورس کالا در اثر عرضه نقره اظهار داشت: عرضه نقره با اثرات مثبتی همراه است. این عرضه در بورس کالا موجب شفافیت بیشتر در روند معاملات و قیمت‌گذاری می‌شود.

محمدی در رابطه با رشد و رونق بازار در اثر عرضه نقره در بورس کالا گفت: ورود نقره به بازار موجب افزایش حجم معاملات و بهبود روند بازار می‌شود.

معاون بورس کالا و انرژی کارگزاری فارابی با اشاره به اینکه ورود نقره به بورس کالا تا حدودی رونق اقتصادی به همراه دارد، گفت: با این کار روند بازار متعادل می‌شود، زیرا عرضه به طوری کلی گسترش پیدا می‌کند و گسترش در حجم معاملات به نفع وضعیت اقتصادی موجود است.

محمدی با اشاره به اینکه عرضه نقره در بورس کالا در حالت کلی به نفع معاملات است، ادامه داد: در ادامه عرضه نقره در بورس کالا موجب شفافیت بیشتر در قیمت‌ها می‌شود. با توجه به اینکه زیره و زعفران در بازار عرضه می‌شود و حجم و عرضه پایینی در بازار دارد، با ورود نقره حجم عرضه و معاملات افزایش پیدا می‌کند و همین مساله قیمت‌ها را شفاف‌تر می‌کند.

محمودرضا الهی‌فرد، مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس در رابطه با عرضه نقره در بورس کالا اظهار داشت: انتظار می‌رود با عرضه نقره در بورس کالا، حجم معاملات افزایش پیدا کند. شاید عرضه نقره به اندازه عرضه طلا و سکه تاثیرگذار نباشد، اما باتوجه به ارزش ذاتی نقره درصد تضمین معاملات برای معامله‌گران بالا می‌رود و روند معاملات بازار بهتر می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی