میخائیل اولیانوف

میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین با انتقاد از تحریم های یکجانبه به عنوان ابزار اصلی سیاست خارجی آمریکا و همپیمانان غربی این کشور اعلام کرد: تحریم های یکجانبه باعث رنج و آزار و مشکلات برای مردم ایران شده است.

به گزارش ایران پژواک، اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز سه شنبه در توئیتی با زیر سوال بردن تاثیر تحریم های یکجانبه غرب نوشت: آیا تحریم های یکجانبه به اهدف اعلام شده خود رسیده اند؟ 

وی افزود: این تحریم ها هیچگاه به اهداف خود نرسیده اند. صرفا نمونه های معین را به یاد بیاورید. تحریم های یکجانبه که علیه ایران، عراق، سوریه و ونزوئلا و چند کشور دیگر اعمال شده است.

مقام روس خاطرنشان کرد: این گونه تحریم ها فقط فضای بین المللی را مسموم و خراب می کند و در بسیاری موارد منجر به رنج و آزار مردم می شود و هیچ دستاوردی ندارد.

 نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین این توئیت را در پاسخ به توئیتی از خبرگزاری تاس منتشر کرد که در آن به نقل از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر حمایت مسکو از ایجاد ائتلاف بزرگ بین المللی برای مبارزه با تحریم های یکجانبه تاکید شده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا و کشورهای غربی آن بویژه اتحادیه اروپا برای رسیدن به اهداف سیاسی خود تحریم های یکجانبه علیه برخی کشورهای مخالف سیاست های خود اعمال می کنند.

این تحریم ها با توجه به اینکه خارج از چارچوب شورای امنیت به عنوان تنها نهاد دارای صلاحیت برای اعمال تحریم باتوجه به منشور ملل متحد، غیرقانونی محسوب می شوند.

ایران و روسیه پیشگام برای لغو تحریم ها در سطح بین المللی هستند و بارها مقام های این دو کشور خواستار توقف این گونه اقدامات ازسوی آمریکا و متحدانش شده اند.

ونزوئلا نیز که از تحریم های یکجانبه غرب به سرکردگی آمریکا به شدت ضربه خورده است خواستار ایجاد ائتلاف بین المللی علیه تحریم ها شده است.

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل در آذر ماه سال ۹۹ خواستار ایجاد اتحاد میان کشورها علیه تحریم‌های آمریکا شد.

«ساموئل مونکادا» در سخنانی ویدیویی در شورای امنیت سازمان ملل از ۲۹ کشوری که تحت تحریم‌های یکجانبه آمریکا قرار دارند درخواست کرد که با تشکیل ائتلافی تاثیرهای این تحریم ها را کاهش دهند.

وی گفت: تشکیل اتحادی بین المللی علیه تحریم های یکجانبه موجب کاهش تاثیر منفی آنها می شود.

مونکادا افزود: تحریم های آمریکا در مغایرت با منشور سازمان ملل و قوانین بین الملل قرار دارد و در عین حال، ضمن تهدید صلح بین الملل حقوق بشر بیش از یک سوم انسان ها از جمله ۳۰ میلیون ونزوئلایی را تهدید می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی