• ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
  • کد خبر: 20876
بورس

بالاخره بعد از مدت‌ها امروز نشست ایران با ۱+۴ با محوریت برجام برگزار شد. نشستی که ایران در آن خواستار رفع کامل تحریم‌ها شده است. اما آیا این نشست می‌تواند روند منفی بورس را مثبت کند؟

به گزارش ایران پژواک، سیاست ایران در مذاکره با آمریکا مشخص بود و به عقیده کارشناسان مذاکره موضوعی طولانی‌مدت است و در کوتاه‌مدت فقط باعث نوسانات هیجانی می‌شود. اما بالاخره بعد از کشمکش‌های طولانی سیگنال‌های مثبتی از تعاملات بیشتر دریافت می‌شود و همین موضوع می‌تواند سیگنال‌هایی برای بورس داشته باشد.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با نشست امروز وین گفت: به نظر من مذاکره رویدادی سوخته است و فعلا تاثیر زیادی بر بازار سهام ندارد. حتی به دلیل نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری شاید اینگونه اقدامات نمایش‌های تبلیغاتی باشد.

این کارشناس در رابطه با سناریوهای موجود این نشست گفت: اگر همه چیز خوب پیش برود و در آینده مذاکره صورت گیرد بازار سهام به دلیل کاهش قیمت دلار تغییر جهت می‌دهد و صنایعی مانند گروه‌های بانکی و خودرویی اقبال بیشتری دارند اما اگر مذاکره نشود و قیمت دلار رو به افزایش باشد اقبال با صنایع ارزمحور مانند گروه فلزی و پتروشیمی است.

این کارشناس در ادامه گفت: فعلا روند بازار سهام متعادل و رو به پایین است و در این شرایط مذاکرات تاثیری بر جو بازار ندارد و تنها متغییر مهم پیش ‌روی بازار سهام، انتخابات است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی