حریرچی

معاون کل وزیر بهداشت، گفت: رهبر انقلاب همانطور که در واکسن آنفولانزا بر رعایت عدالت تاکید داشتند، در پاسخ به پیشنهاد تزریق واکسن کرونا هم تصریح کردند که منتظر واکسن داخلی هستم.

به گزارش ایران پژواک، دکتر حریرچی به مناسبت روز جهانی بهداشت در گفتگو با رسانه ملی گفت: تا کنون به هیچ مقام مسئولی واکسن کرونا تزریق نشده است، حتی ما که با گروههای درمانی ارتباط داریم واکسن تزریق نکرده ایم و از سهم خود استفاده نکرده ایم.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: موقعی که واکسن آنفولانزا وارد داروخانه ها شد به رهبر انقلاب برای تزریق واکسن پیشنهاد شد، ایشان فرمودند مگر همه زدند که پاسخ داده شد خیر ، ایشان نیز فرمودند من هم نمی زنم.

دکتر حریرچی خاطرنشان کرد: الان هم که از ایشان سوال شد آیا واکسن کرونا می زنید؟ که ایشان تاکید کردند؛ منتظر واکسن داخلی هستم. 

http://www.iranpejvak.com/d/2021/04/07/0/22730.mp4

معاون کل وزارت بهداشت افزود: پس به لحاظ عدالت و دسترسی شرایط کاملا رعایت می شود و هیچ تبعیضی بین فقیر و غنی ، مسئول و غیر مسئول و ... وجود ندارد، البته استثناهایی هم مثل ورزشکاران پارالمپیک وجود دارد که شفاف اعلام می شود.

دکتر حریرچی همچنین با تشریح کارشکنی های آمریکا در نقل و انتقال پول برای خرید واکسن کرونا گفت: برای همین واکسن کواکسن که دو شب قبل وارد کشور شد برای اینکه 45 میلیون دلار از دلارهای کره جنوبی خود را که 5 الی 6 میلیارد دلار آنجا پول داشتیم، دولت کروه می گفت این پول برود آمریکا و به حساب شرکت برگردد ممکن است توقیف شود.

کارشکنی های آمریکا در تامین دارو و واکسن

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکل اصلی دسترسی به پول و انتقال آن بوده است، افزود: دولت پول را تامین کرد اما در خارج مشکل داشتیم.

آقای حریرچی گفت: حدود چهار ماه معطل انتقال پول برای واکسن کواکسن بودیم. طرف کوبایی هم حدود 8 میلیون دلار تا 15 میلیون دلار در دو قسط میخواست که برای انتقال آن مشکل داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم می دانند که به دلیل تحریم های ظالمانه و دردناک آمریکا ، در خرید واکسن کرونا مشکل داشتیم.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: البته مثلا در واردات شکلات خیلی سخت گیری نمی کنند اما انگشت روی نیازهای اساسی مثل دارو و واکسن می گذارند.

دکتر حریرچی تصریح کرد: همین الان برای خرید مواد موثره برای تولید واکسن که در آمریکا انحصاری تولید می شود سنگ اندازی می کنند و جلوی آن را می گیرند و این همان جنگ است.

وی افزود: ما درگیر جنگ همه جانبه هستیم و راهش اتکا به تولید داخلی است و در واکسن کرونا هم در حال تولید هستیم.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: ما یکی میلیون و 695 هزار دُز واکسن تا حالا وارد کردیم که 520 هزار دُز اسپوتنیک روسی ، 125 هزار دُز کواکسین بهارات هند ، 100 هزار سوبرنا کوبا و 700 هزار دز واکسن آسترازنکای تولید کروه جنوبی است و 250 هزار دز هم سینوفارم چین است و واکسن تولید داخل هم با سرعت در حال پیشرفت است .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی