بازنشستگان

مسئولین تامین اجتماعی بهتر است وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ۱۴۰۰ را با جزئیات تشریح کنند. هنوز مشخص نیست که مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی که در پایان اسفند ۹۹ به حساب تمام بازنشستگان و مستمری بگیران واریز شد، در کجای حقوق فروردین ۱۴۰۰ محاسبه شده است؟!

به گزارش ایران پژواک، طبق اعلام قبلی اولین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ طبق حروف الفبا برای نخستین گروه واریز شد. به نظر می رسد با توجه به تماس ها و پیام های بازنشستگانی که حقوق شان واریز شده است، ابهاماتی در مورد افزایش حقوق و مبلغ متناسب سازی که مکررا مسئولین مربوطه قول پرداخت آن را با حقوق فروردین بازنشستگان داده بودند، وجود دارد. با محاسبه ای کلی به نظر می رسد فقط افزایش مصوب هیئت دولت برای بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ اجرا شده است و خبری از مبلغ متناسب سازی نیست و در این بین مشخص نیست که مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی که در پایان اسفند ۹۹ به حساب تمام بازنشستگان و مستمری بگیران واریز شد، در کجای حقوق فروردین ۱۴۰۰ محاسبه شده است.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور خبر از خلف وعده از توافق های پیشین توسط سازمان تامین اجتماعی داد.

چرا متناسب‌سازی مشمول افزایش حقوق نشده است

بعد از صدور احکام فروردین ماه، بازنشستگان کارگری طی تماس‌های مکرر نسبت به‌عدم احتساب متناسب‌سازی دور اول در افزایش سال ۱۴۰۰ اعتراض کردند. این بازنشستگان می‌گویند: آنطور که وعده داده بودند متناسب‌سازی را جزو پایه حقوق به حساب نیاورده‌اند و مبنای افزایش را حقوق تیرماه – قبل از اجرای متناسب سازی- قرار داده‌اند.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با تایید این اعتراضات برحق به ایلنا می‌گوید: حرف بازنشستگان درست است و اعتراض‌شان کاملاً بجاست. متاسفانه سازمان تامین اجتماعی ما بازنشستگان را فاقد دانش و اطلاعات بیمه‌ای می‌داند. به نظر می‌رسد کارشناسان سازمان با این محاسبات ناعادلانه نه تنها بازنشستگان بلکه مدیریت مجموعه را هم فریب داده‌اند چراکه مدیرعامل سازمان در جلسات متعددی که داشتیم حرف‌ها و خواسته‌های ما را قبول داشتند و قول دادند که متناسب‌سازی جزو پایه حقوق باشند و مشمول افزایش شود.

وی ادامه می‌دهد: این محاسبه‌ای که صورت گرفته به روشنی خلف وعده است و از توافق‌های پیشین تخطی شده است. در توافق خردادماه قرار شده بود هرچه آورده متناسب‌سازی است در افزایش حقوق ۱۴۰۰ منظور شود و متناسب‌سازی جزو پایه حقوق قرار بگیرد اما اکنون می‌بینیم که خلاف این توافقات، حقوق تیرماه سال قبل را مبنای افزایش قرار داده‌اند و متناسب‌سازی مردادماه را در افزایش منظور نکرده‌اند.

تخلف صورت گرفته است آنهم تخلفی آشکار!

صادقی با بیان اینکه بدون تردید تخلف صورت گرفته، تاکید می‌کند: ما در مقابل این تخلف آشکار ساکت نمی‌نشینیم و از حق بدیهی و قانونی بازنشستگان کوتاه نمی‌آییم. اگر ثابت شود که این اقدام سازمان عمدی بوده، بدون تردید بازهم اعتراض خواهیم کرد و تا مطالبه حقوق خود از پای نخواهیم نشست. باید بدانند که خود کارشناسان سازمان با این رفتارها، بستر نارضایتی و اعتراض بازنشستگان کشور را عامدانه فراهم می‌کنند.

به گفته این فعال صنفی بازنشستگان کارگری، کارشناسان سازمان تامین اجتماعی بر این باور غلط هستند که بازنشستگان فاقد دانش محاسباتی هستند و از پس محاسبه چند عدد و رقم ساده هم برنمی‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه این باور از اساس اشتباه است، می‌افزاید: سازمان بیمه‌گری که منفعتش به صاحبان اصلی آن یعنی بیمه‌شدگان نمی‌رسد و تمام منافع آن فقط نصیب یک عده خاص یعنی پرسنل و کارشناسان خود سازمان می‌شود، نبودنش بعهتر از بودنش است؛ تا کی بازنشسته برای یک لقمه نان و برای حق قانونی خود کفش آهنین به پا کند و دوندگی نماید؟!

صادقی معتقد است؛ صداقت و کارایی کارشناسان بیمه‌ای صندوق‌های کشوری و لشگری به مراتب از صداقت کارشناسان سازمان تامین اجتماعی بهتر و بالاتر است با اینکه این صندوق‌ها پولی در بساط ندارند و حق و حقوق بیمه شدگان خود را با التماس از خزانه دولت می‌گیرند!

بسیار دوندگی کردیم اما…

او ادامه می‌دهد: متاسفم که اینهمه دوندگی و ممارست بازنشستگان کارگری به اینجا ختم شد؛ ما در سال گذشته رفتیم جلوی مجلس و بارها با تک تک نمایندگان مجلس صحبت کردیم؛ مقابل نهادهای دولتی از جمله سازمان برنامه و بوده رفتیم و فریاد دادخواهی سر دادیم؛ حرفمان یک چیز بود: بخشی از دیون انباشته سالیان ماضی را به سازمان بپردازید تا متناسب‌سازی دور دوم اجرایی شود و معاش بازنشستگان قدری از این حالت بحران خارج شود اما حالا می‌بینیم که خود کارشناسان سازمان در محاسبات خود خلف وعده می‌کنند و اسباب نارضایتی بازنشستگان را فراهم می‌نمایند!

او تاکید دارد اعتراض امروز بازنشستگان کاملاً برحق است: «اینکه افزایش متاثر از متناسب‌سازی مردادماه را در پایه حقوق نیاورده‌اند تا مشمول ضریب تورم و افزایش ۱۴۰۰ شود، ریشه اصلی اعتراضات ماست؛ ما به این شیوه محاسبه به شدت معترضیم و اگر این خبر صحت داشته باشد بازهم بازنشستگان اعتراض جدی صورت خواهند داد.»

به گفته او، مدیرعامل سازمان در جلسات برگزار شده قول داده بود خواسته‌های بازنشستگان کامل برآورده می‌شود و حالا مشخص نیست چرا کارشناسان خلاف این قول و وعده عمل کرده‌اند؟!

از مسیر رفته برگردند و احکام را به سرعت اصلاح کنند

او تاکید می‌کند: ناظران اجرای قانون یعنی نمایندگان مجلس و همه ارگان‌های دولتی به عنوان مجریان قانون باید به روند کار متناسب‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان نظارت کنند و نگذارند که حق بازنشستگان محروم کارگری بیش از این پایمال شود.

صادقی تاکید دارد که در فیش حقوقی صادره، آیتم‌ها به تفکیک مشخص نیست و مثل یک آش شله قلمکار می‌ماند ولی همین که متناسب‌سازی را مشمول افزایش قرار نداده‌اند، بزرگترین تخلفی است که صورت داده‌اند.

صادقی در ادامه به خواسته اصلی بازمی‌گردد: «از مسیر رفته برگردند و سریع احکام را اصلاح کنند. خواسته ما مشخص است؛ سازمان به سرعت احکام صادره را جمع آوری کند و آن‌ها را اصلاح نماید به گونه‌ای که متناسب‌سازی را جزو پایه حقوق ۹۹ منظور کنند و مشمول افزایش ۱۴۰۰ شود؛ جز این رفتار نمایند بازنشستگان اعتراض خواهند کرد. راه دیگری نیست و باید حتماً به وعده‌ها و توافقات پیشین عمل کنند.»

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس سازمان تامین اجتماعی وعده داده که در فروردین نیز حقوق‌ها با زمان‌بندی معمول و مشابه ماه‌ های گذشته پرداخت می‌شود. طبق این وعده باید واریز حقوق‌ ها از دیروز آغاز شده باشد.

احکام جدید افزایش حقوق بازنشستگان قرار بود از روز ۱۶ فروردین در دسترس قرار بگیرد اما هنوز بارگزاری نشده است.

علت تاخیر در بارگزاری احکام نیز اینطور اعلام شده که باید تغییر دیگری روی حکم‌های جدید اعمال و نسخه جدیدی تهیه شود که این موضوع موجب کند شدن فرایند بارگزاری احکام شده است.

انتهای پیام

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    5 0
    نماینده گان آقایان کانونهای بازنشستگان اشکال ازخودمسیولین بیمه است که افزایش درست انجام نمیدهند گذاشتن تامااعتراض کنیم مبلغ دیون راگرفتندودستمان را توحنا گذاشتن آقای سالاری تودارودستت کمی انصاف داشته باشید
  • شریفی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    4 0
    مدیرعامل تامین اجتماعی. چه افزایش حقوقییه .خجالت بکشین بااین حساب وکتابتون
  • مریم بهارلو IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    6 0
    با سلام من حکم جدید رو دیدم ن تنها متناسب سازی مرداد سال قبل بر پایه حقوق نیومده بلکه برای سایر سطوح حتی یک ریال هم همسان سازی جدید ک این همه تو بوق و کرنا کرده بودن هم اضافه نشده در واقع ب بنده ک سال ۹۷ بازنشست سایر سطوح هستم همسان سازی دور دوم ندادن ب کی باید اعتراض کنیم آخه آقای سالاری واقعا اینقدر بی کفایتی ک کارشناست دورت بزنه یا ما رو احمق فرض کردی
    • vqh IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      0 0
      اتفاقا حکم منهم همین طور است.همسان سازی مرحله دوم اصلا انجام نشده است.عدم تفکیک مرحله اول و دوم همسان سازی و افزایش حقوق سالیانه بو دار است و باعث میشود بازنشستگان سر در نیاورند سازمان چکار کرده .همسان سازی مراحل اول و دوم و افزایش سالیانه باید به تفکیک در احکام نوشته شود.
  • بازنشسته IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 0
    نمایندگان مجلس چرا ورود نمی کنید بازنشستگان حتی در سازمان خودشون هم تنها هستند....تا دیروز می کفتند ما منابع لازم نداریم .....اما حالا چی ....
  • بازنشسته IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    3 0
    سلام اقای وزیر واقعا برای سازمان تامین اجتماعی متاسفم که یک محاسبه ساده را نتوانستند اجرایی کنند . به اقای سالاری بفرمائید برای سایر سطوح مستمری بگیران هیچ مبلغی برای متناسب سازی محاسبه و در احکام لحاظ نشده است . و اگر ادعا دارند محاسبه شده مثل مرحله اول فرمول محاسبه را باز نشر کنند تا حقوق بگیران سایر سطوح فیش حقوق خود را بر اساس ان بررسی و کنترل کنند تا صحت ان اثبات شود . حتما اعلام کنید حق و الناس هست
  • اسماعیل AE ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    4 0
    به تخلف صورت نگرفته دوزدی اشکارصورت گرفته ام حق کارگردوزدیدن داره
  • علی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    4 0
    کارشناس تأمین اجتماعی عمدا زمینه ناراحتی بازنشستگان را رقم می‌زنند علتش هم اعتراض بازنشستگان به رقم‌های حقوق کارکنان سازمان است ان‌شاءالله که بازنشستگان بتوانند زمینه تحقیق و تفحص از سازمان را کلید بزنند. کارشناسان پیش نشسته‌اند که پس نیافتند
  • مستمری بگیر IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 1
    سلام حضرات مسئول تأمین اجتماعی تابوده هی فرق بین بازنشسته گام لشکری و کشوری با تامین اجتماعی مسئله بوده حالا هم بین بازنشستگان و مستمری بگیر یا حداقل بگیر پناه بر خدا
  • موسی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 0
    همساسوزی همسان سوزی پیر مردا با اولین دروغ وحق بازی وزیر کار شروع شد مجلس این وزیر باید استیصاح ومحاکمه شود ما از او شکایت داریم مجلس بداد ما برس حق وناس کرده حق مارا دزدید ونمی دهد بررس فرماوید تشکر از مجلس محترم
  • نادر IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    3 0
    من یه مستمری بگیر از کار افتاده کلی هستم چرا انقدر کم اضافه شده به حقوق هاحقوقی که واریز کردن فقط ۳۷۰۰ آخه من به علت مریض بودن از کار افتاده شدم با این حقوق پول دوا و درمان نمیشه چه برسه به کرایه خونه خورد و خوراک ترو خدا پیگیری کنین
  • ایرج DK ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 0
    سلام بازم دروغ و دروغ و... حداقل با بازنشسته ها اینکار و نکنید. برای این ملت و مملکت خیلی زحمت کشیدند. با احساسات و اعصاب این قشر پاک دست و زجر کشیده بازی نکیند. میدونم براتون سخته ولی یک بارم هم شده وجدان داشته باشید. با سپاس
  • بازنشسته AE ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    4 0
    مولا علی (ع):حق گرفتنی است نه دادنی
  • بدبخت شده دولت ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 0
    مگرنگفتن با کارشناس ونماینده لشکری وکشوری جلسه گذاشتیم ..پس چطور با نظرات اونها هم اشتباه کردن...فیلم جدید دراوردن...یاد گرفتن دزدی رو ولی ازهمه مهمتره یادگرفتن دغ مرگ کردن مارو
  • بازنشسته تامین اجتماعی..بیمه اجباری..کارهای سخت وز IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    باسلام ودرود.باتوجه به شنیدهاوواریزحقوق فرودین۱۴۰۰ظاهرادست هایی داخل کارهست که نارضایتی هایی برای جامعه کارگاران بازنشستگان تامین اجتماعی متاسفانه بوجودبیاورندکه متاسفانه ازجانب کسانی هستش که مثلابرای ماکارگران دارن کارمیکنن که اگرماکارگران نباشیم آقایان بایدبروند.لطفامجلس محترم شورای اسلامی کشورودیوان محاسبات ازشماکمک میخواهیم که نزاریدحقمون روپایمال کنن.واین دست هایی که متاسفانه برضدکارگران بازنشسته وجنجال آفرین هستن روبه قانون وقوه ی قضایی معرفی کنیدمتاسفانه به وعده وقولهایی که دادشده توسط مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی عمل نکرده اند. .التماس‌دعا.اجرتون باخدا.
  • رضا IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 0
    اقای سالاری استعفا بده یا خودمان میاییم از اونجا بیرونت میکنیم خواهی دید
  • بازنشسته IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 0
    درست گفتي برادر .کارشناس تأمین اجتماعی عمدا زمینه ناراحتی بازنشستگان را رقم می‌زنند علتش هم اعتراض بازنشستگان به رقم‌های حقوق کارکنان سازمان است ان‌شاءالله که بازنشستگان بتوانند زمینه تحقیق و تفحص از سازمان را کلید بزنند.
  • ی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 0
    من نمی دانم شما این رو را از کجا آوردین به خدا شما از خدا نمی ترسید چرا این کار را با بازنشستگان می‌کنید فقط هیچ نمی گیم خدا خودش جواب شما را بدهد
  • رضا IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    جای سوال دارد که چرا میزان افزایش حقوق سالیانه و میزان همسان سازی به تفکیک در احکام مشخص نشده..بنظر میآید سازمات تعمدا میخواهد با نشان دادن یکجای آن در احکام میزان افزایش ها را لاپوشانی کند.اط زمان سالاری تصمیم گیریها هیجانی است و به خاطر نشان دادن سرعت عمل اکثرا یک حرفی امروز میزند و فردا حرف دیگر.به جای اینکار با فکر و محاسبات درست پیش بروید.
  • یه بازنشسته تامین اجتماعی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 0
    من این موضوع رو چند روز پیش نوشتم توی چندتا سایت به عنوان سوال و هشدار ولی بی انصافها منتشر نکردند که بازنشسته نبینند!...گفتم متناسب سازی چرا شامل 39 درصد افزایش سالیانه نشده؟ کاش تو سایت شما مینوشتم
  • مسعود.گ. IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 0
    باسلام.جناب آقای صادقی عزیز شما که ازجناب سالاری تعریف وتمجید میکردید حالا پاسخ چندین سال انتظار این قشر مظلوم بازنشستگان را چطور میدهید.بنده هم درحکم خود و تعدادی ازدوستان افزایشی غیراز مصوبه دولت بانصمام 248 ندیدم پس مبلغ متناسب سازی که دررسانه ها به آن پز میدادید چه شد.این است خدمت به زیر دست.آخر تحقیر هم حدی دارد.واقعا ازرنج وغم این قشر خواب به چشمانتان می آید.
  • بازنشسته تا مین اجتماعی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 0
    این امر بر میگردد به بی سوادی کارشناسان تامین اجتماعی که یک حساب ساده را نمتوانند انجام دهند. لابد فکر میکنند که به شعور ما توهین کرده اند ولی اینطور نیست انها همسان سازی سال ۹۹ و ضریب ۲۶ درصد آن وهمینطور همسان سازی ۱۴۰۰ را بما بدهکار هستند اگر حساب بلد نیستند ما کمک شان میکنیم
  • یوسف IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 0
    قابل توجه کارشناسان محاسبات تامین اجتماعی درحکم صادره مبلغ متناسب سازی مردادماه به پایه حقوق اضافه شده ولی درمحاسبه سنوات لحاظ نشده به صادره خودتان هم متعهد نیستید این توهین به شعور بازنشستگان نیست دوما سه ماه است مدام طی جلسات متعدد صحبت از متناسب سازی مرحله دوم کردید پس چی شدبازنشستگان رابیمقدار وناچیز فرض کردید کمی هم وجدان داشته باشید به گفته خودتان لااقل متعهد باشید گارگر صاحب شخصیت وشعور میباشد به وظیفه تان عمل کنید و جوانمردباشید ...
  • asad IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 0
    با سلام...طبق احکام صادر شده برای بنده و یکی از همکارانم .. حتی ریالی متناسب سازی به ما تعلق نگرفته .. بنده حدود سی سال سابقه حسابداری . و رییس حسابداری یک شرکت بوده ام ... احکام ما دو نفر که فقط. افزایش 39%. اعمال شده دریق از یک. ریال همسان سازی ...خلاصه بگم با توجه به پرداخت 1/200/000 تومن همسان سازی. صدور این احکام خودش یه توهین به شعور ماست
  • خزلی IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 0
    حکم بنده فقط. فقط. 39%. اعمال شده خبری از یک ریال همسان سازی نیست .. متاسفانه تامین اجتماعی با صدور این حکم به ما توهین کرده ... فکر کرده آمد. سواد ما هم به اندازه. خودشانه
    • gaemi IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      1 0
      سلام... یعنی حکم شما اصلا همسان سازی نشده ..ن.ن..ن..ن ..واقعا بی عدالتیه
  • علیرضا IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 0
    من پایه حقوقم ۲میلیون و ۶۰تومن حقوق میگرفتم الان پایه حقوقم شده ۲میلیون و ۸۰۰تومن با عایله مندی و مخلفاتش شده ۳میلیون و ۵۰۰تومن خوب این همسان سازی کجاست؟میگن رو عائله مندی و حق معیشت همسان سازی کردیم پس اون بدبختی که عائله نداره اون همسان سازی هم نداره؟؟اصلا معلوم نیست مملکت چه خبره خدا صاحبشو برسونه مارو نجات بده
  • محسن IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 1
    نمایندگان محترم مجلس را هم اینها دور زدند چه رسد به ما کارگر همیشه واسه گرفتن حقش جنگیده دیگه الان که بازنشسته شدیم به خدا بریدبم نمیتونیم در مقابل یه عده از خدا بی خبر چکار کنیم نمایندگان محترم به داد ما برسید
  • ژیلا IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 0
    چرا انقدر دروغ، من ۲۲سال سابقه بیمه دارم پارسال ۲/۳٠٠م میگرفتم امسال ۳/۳٠٠ کجا به ۳/۹٠٠میرسه، با این گرونی با این مبلغ میشه زندگی کرد؟ خجالت داره که آدمهای بالغ و مثلا باسواددانقدر دروغگو باشن فقط شعار میدین اما عملا مارو مسخره میکنید. با چه رویی دم از کرامت انسانی و احقاق حق در اسلام میزنید.
  • بهادر IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    باتشكر از مجلس محترم از پي گيري همسان سازي بازنشستكان تامين اجتماعي واقاي دكتر سالاري كه هميشه در تامعيشت بازنشستگان همكاري لازم را ابراز داشته اند با محاسبات انجام شده واعيان بودن اين اشتباه در حكم سال ١٤٠٠ و ناديده گرفتن اخرين مبلع مستمري بازنشستگان در محاسبات ودستور بازنكري در احكام صادر شده لطفا نتيجه اقدامات را شفاف به اطلاع بازنشستكان برسانند تا شاهد اعتراضات اين قشر كه سال ها عمر خويش را در جهت اباداني كشور خود فدا نمودن نباشيم
  • فریدون ایزدی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    واقعا متاسفم برای سازمان تامین اجتماعی که باید مدافع حقوق بازنشستگان مظلوم باشه ولی خودش به تنهایی بزرگترین دشمن وضایع کننده کننده حقوق این قشر مظلومه حالا هم که با این محاسبات مسخره باز سر همه کلاه گذاشته ونه تنها از همسان سازی خبری نیست بلکه از مصوبه مزایای جدید نیز بی بهره ماندیم کی به داد ما میرسه
  • مسعود IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    با سلام وزیر محترم تعاون ، کار ورفاه اجتماعی پاسخ بده سخنگو محترم دولت تدبیر امید پاسخ بده به کلاه برداری ودروغگو سازمان تامین اجتماعی جناب آقای دکتر سالاری استعفا بده از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ورییس محترم قوه قضاییه در خواست رسیدگی داریم .
  • سیاوش بختیاری US ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 0
    من یک کارگر بازنشسته 70 ساله م چرا فکر میکنین کارگر حالیش نیس..ازحسابدار بیمه سوال میکنم فرق اوپریتینگ باجت و کاپیتال باجت چیه..؟ ازمهندس برق کشوری سوال میکنم eddy current. چیه؟..کارگرها حالیشونه..سالاری حالیته؟
    • بازنشسته IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      1 1
      سلام حضور تمام بازنشستگان محترم.خیلی وقته سئوالی ذهن مرا درگیر خود کرده بود ودنبال جواب بودم بهتره از این کارشناسان محترم که با افراد خدوم وکارمندان تامین اجتماعی فرق دارندواحساس متفاوت دارندبپرسم :مود پنجم ارتعاش در اثر زلزله در یک گره در طبقه 6 یک ساختمان 10 طبقه به چه صورتی خواهد بود ؟
  • لیلا IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 0
    واقعیت اینه که همسان سازی انجام ندادن و فقط افزایش سنواتی انجام دادن ...
    • اسرایی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      1 0
      ما که متوجه نشدیم چی گفتی ..ولی اگه به حق و برای بازنشسته گفتی دمت گرم .. ولی بجز این باشه ما بهت میگیم. بشین بینم
  • . 1930576528 IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 0
    امان ا زدست دزدانسرگردنه بی وجدان بیسواد این چه کارشناسی دزد بی همه چیزما بازنشسته ایم نه کارمند تامین اجتماعی برید بمیرید
  • asad IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    با سلام مجدد ... بنده اخبار زیادی شنیده‌ام مبنی بر اینکه افزایش سالیانه را قبل از همسان سازی اعمال کرده اند.. جهت اطلاع مسوولین محترم میگم. که اصلا به من و چند نفر از همکاران قدیم. حتی یک ریال همسان سازی. تعلق نگرفته .. حتی یک ریال .. بنده خودم. حسابدار بودم ..‌بی اطلاع از محاسبات نیستم
  • علی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    علاوه برتخلفات یادشده دو مورد از افزایش سنوات سخت وزیان آور د رمرحله اول همسان سازی که تفاوت مورد دوم در اسفند ماه پرداخت گردید کلا در حکم سال جاری لحاظ نشده وحذف گردیده است وهمسان سازی مرحله دوم و۱۲۰۰۰۰۰۰ریال پرداختی علی الحساب در اسفندماه نیز کلا نادیده گرفته شده است وعملا دیناری از بابت همسان سازی مرحله دوم نیز در احکام صادره سال جاری لحاظ نشده
  • مالک پادار AE ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    اقای میدیرعامل که ازدسترنج کارگران به بچهات نان میدی ازاین ریشسفیدان واز وجدانت خجالت نمیکشششششسی
  • یه بازنشسته تامین اجتماعی حداقلی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 0
    اول با تشکر از ایران پژواک که درد دلهای مارو منتشر میکنه این خودش کمکه برای ما که نمیبیننمون...دوم اینکه با 16000 میلیارد پارسال دست کم 100-400 تومن به حقوقها اضافه شد! باقیش رو هم که نفهمیدیم کجا رفت!!! موندم با 89000 میلیارد چطور به هیچکس اضافه نشد و فقط افزایش سالیانه؟(افزایش سالیانه باید از درآمد سازمان از پرداخت بیمه ها صورت بگیره و 89 هزار میلیارد فقط برای متناسب سازیه)!!!
  • بازنشسته خسته IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    1 0
    سلام . به آقای سالاری دست مریضا .اصلا شما فکر کن هیچکس اعتراض نکرد و شما هم در این کار ناجوانمردانه موفق شدی . .ولی سوال من اینجاست شما هم بالاخره یک سال دو سال و..... مدیریت به کس دیگه واگذار می‌کنی ... بعد از اینکه می‌رفتی آیا عذاب وجدان. میزاشت راحت زندگی کنی .. چون شوخی نیست ..حق میلیونها. کارگر زیر پا گذاشتن ... به نظرم باید خدا را. شکر کنید که این اعتراضات باعث شد شما از راه کج برگردی ...( البته اگه این بار راه درست انتخاب کنید)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی