مالیات

از روز نوزدهم فروردین عملیات ثبت املاک مسکونی در سامانه اعلامی وزارت راه و شهرسازی توسط مالکان کلید خورده است.

به گزارش ایران پژواک، این طرح با هدف شناسایی واحدهای مسکونی خالی و دریافت مالیات از آنها اجرایی می‌شود. وزیر راه و شهرسازی معتقد است اعلام اجرای این قانون در ماه‌های پایانی سال گذشته زمینه را برای کاهش ٢۵ درصدی قیمت مسکن فراهم کرد.

کاربران در پاسخ به این سئوال که اجرای این قانون چه تاثیری بر بازار مسکن به جا می‌گذارد پاسخ‎های متعددی داده‌اند. برخی معتقدند اجرای این قانون می‌تواند به کاهش قیمت اجاره‌بها و سامان این بازار منجر شود و برخی نتیجه این قرارداد را البته افزایش قیمت‌ها می‌دانند.

یکی از کاربران معتقد است اول ببینید علت افزایش قیمت مسکن چی بوده تا بعد متوجه بشید که این طرح تاثیری در کنترل قیمت دارد یا خیر.

مازیار نیز معتقد است اجرای این قانون متاسفانه تاثیری ندارد. دولت باید بازار مسکن را کنترل کند. اجازه بالا بردن اجاره بها را ندهد و مسکن را از کالای سرمایه ای خارج کند. سرمایه دارهای گردن کلفت مالیات هم میدهند وحاضر نیستند خانه هایشان را اجاره دهند.

برخی نیز با تاکید بر اینکه این قانون تاثیری بر بازار ندارد، گفته‌اند: تاثیری در خانه دار شدن مردم و کاهش قیمت نخواهد داشت ولی باعث افزایش درآمد دولت و در آینده ای نزدیک با کاهش ساخت و سازها افزایش شدید قیمت‌ها.

موافقان این قانون نیز نظرات متعددی داشتند. یکی از کابران گفت: کار خوبی است، تمام دنیا انجامش دادند، نتیجه هم گرفتند، اگه مافیای مسکن اجازه بده یکی دوسال دیگه نتیجه آن را می‌بینیم.

مهدی نیز می‌گوید: تاثیر تقاضا برای فروش بیشتر شده و باعث پایین اومدن قیمت مسکن می‌شود ولی به جای این‌ها فکری به حال مستاجران بدبخت بکنید که پول اجاره ندارند جه برسد به خرید خانه حداقل یه قانون تصویب کنید که موقع قرارداد پول پیش به روز باید محاسبه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی