سولار ویندز

کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد که سرویس اطلاعات خارجی روسیه مسئول حمله هکری به شرکت آمریکایی «سولار ویندز» است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از روزنامه جروزالم پست، کاخ سفید روز پنج شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) مسئول حمله هکری به شرکت «سولار ویندز» است که این حمله خود باعث به خطر افتادن امنیت اطلاعات در نُه نهاد فدرال و صدها شرکت بخش خصوصی شده است.

این در حالی است که مقامات بلندپایه دولت آمریکا پیش از این نیز گفته بودند که دولت روسیه مسئول حمله‌های سایبری بی پروایانه علیه نهادها و مؤسسات آمریکایی است، اما اتهام جدید کاخ سفید علیه این سرویس اطلاعاتی روسیه نخستین بیانیه رسمی واشنگتن است که در آن انگشت اتهام را به سوی یک نهاد مشخص روسیه نشانه گرفته است.

گفتنی است که بیانیه روز پنج شنبه کاخ سفید با وضع تحریم‌های گسترده واشنگتن علیه پنج شرکت روسی فعال در حوزه امنیت سایبری همراه شده است.

در حالی که برخی کارشناسان حوزه امنیت ملی آمریکا معتقدند که عملیات هکری علیه شرکت سولار ویندز می‌تواند به عنوان یک فعالیت جاسوسی معمول تلقی شود که میان هکرهای دولتی اقدامی غیرعادی نیست، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد که «گستره و مقیاس این خطر همراه با پیشینه روسیه در اجرای عملیات‌های سایبری بی پروایانه و مخرب این موضوع را به یک دغدغه امنیت ملی تبدیل کرده است».

لازم به ذکر است که آژانس امنیت ملی آمریکا، دایره تحقیقات فدرال (اف بی آی) و آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری ایالات متحده نیز روز پنج شنبه مدعی شدند که آژانس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) از پنج نقطه آسیب پذیر موجود و شناخته شده در نرم افزار کامپیوتر برای اجرای این عملیات هکری بهره برده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی