• ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
  • کد خبر: 21045
پرسپولیس

شکایت هندی‌ها از باشگاه پرسپولیس نگرانی محرومیت‌های شدید در خصوص این باشگاه را ایجاد کرده است.

به گزارش ایران پژواک، باشگاه پرسپولیس چندی پس از رهایی از حکم سنگینی که فصل گذشته علیه عیسی آل کثیر به اتهام انجام عمل نژادپرستانه اعمال و آن بازیکن شش ماه از حضور در میادین محروم شد، با یک شکایت دیگر در موردی مشابه مواجه شده که نگرانی‌هایی نسبت به وضعیت این باشگاه در لیگ قهرمانان شکل داده است. 

ماجرا از این قرار است که حساب رسمی باشگاه پرسپولیس در اینستاگرام پستی منتشر کرد که محتوای آن اشاره به جنگ میان ایران و هند در چند صده گذشته داشت و این موضوع با شکایت فدراسیون فوتبال هند روبرو شد و این عمل را تبعیض آمیز و مخالف روح ورزش خواندند. 

باشگاه پرسپولیس بلافاصله بعد از اینکه متوجه شد هندی‌ها از محتوای این پست ابراز نارضایتی کرده‌اند، آن را حذف و در مطلبی دیگر بابت انتشار آن رسما عذرخواهی کرد تا قائله ختم به خیر شود ولی مسئولان فدراسیون فوتبال هند دست بردار نبوده و شکایت خود را تقدیم AFC کردند. 

پس از انتشار خبر شکایت هندی‌ها از پرسپولیس، اخبار ضد و نقیضی در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر اینکه مجازات سنگینی در انتظار پرسپولیس است و صحبت از حذف این تیم از رقابت‌های لیگ قهرمانان هم مطرح شد و از همین رو احتمالات موجود آیین نامه‌ای در خصوص حکمی که قرار است علیه پرسپولیس صادر شود مورد بررسی قرار گرفت. 

در خصوص رفتارهای تبعیض آمیز در قوانین AFC در ماده ۵۸ دو فرض مختلف برای زمانی که باشگاه مرتکب این قبیل رفتارها می‌شود در نظر گرفته شده است. 

فرض اول این است که باشگاه با حکم یک جلسه بازی بدون حضور تماشاگران یا تعداد محدود تماشاگر و در کنار آن حداقل ۲۰ هزار دلار آمریکا به عنوان جریمه مواجه می‌شود. 

حالت دوم به این صورت است که اگر رفتار شدید تشخیص داده شود که ملاک آن هم در این ماده بیان شده و آن این است که اشخاص مختلف از یک باشگاه اقدام به رفتار مورد نظر شوند که در این حالت علاوه بر جریمه قبلی، سه امتیاز هم از باشگاه کسر خواهد شد و در مواردی مثل دیدارهای غیر امتیازی و حذفی باشگاه از مسابقات کنار گذاشته خواهد شد.

در این حالت با توجه به اینکه صرفا در باشگاه پرسپولیس از سوی حساب اینستاگرام یک پستی منتشر شده لذا بر اساس آن باید در نظر گرفت که این عمل به عنوان اقدام شدید در نظر گرفته نمی‌شود و باشگاه پرسپولیس با همان محرومیت یک جلسه ای از حضور هوادارانش و حداقل ۲۰ هزار دلار آمریکا مواجه خواهد شد. 

تمام این‌ها در حالتی است که توسط کمیته رسیدگی کننده رفتار تبعیض آمیز احراز شود و تمامیت فوتبال را زیر سوال برده است.  اما ماده ۵۰ که در اخبار به آن اشاره شده است که در آن در مورد یکپارچگی فوتبال صحبت شده و عنوان شده رفتاری که به این امر خللی وارد کند با تنبیه انضباطی مواجه خواهد شد و در این بند در مورد مجازات اشاره ای نشده و صرفا آمده که مجازات متناسب تخلف اعمال خواهد شد. با توجه به اینکه شکایت هندی‌ها ماده ۵۰ و ۵۸ را کنار هم دارد مجازات متناسب را می‌توانیم ذیل همان ماده ۵۸ در نظر بگیریم‌.

انتهای پیام

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرج روح الامینی IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    به هر حال امیدوارم این موضوع در نهایت ختم به خیر شود و پرسپولیس در ادامه ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضوری پرقدرت داشته باشد و به دور بعد صعود کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی