روحانی در جلسه هیات دولت

رئیس جمهور گفت: من با صداقت به مردم عرض می کنم بنده هم که رئیس جمهور هستم هنوز واکسن نزده ام چون هنوز نوبتم نشده است. ما هم در دولت عین خود مردم بر اساس سن واکسن تزریق می کنیم. من مسئول سطح بالایی را نمی شناسم که خارج از سند واکسیناسیون واکسن زده باشد.

به گزارش ایران پژواک، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه روند خوشبختانه به تلاش و فداکاری کادر درمان و همچنین رعایت پروتکل ها و اجرای دستور العمل های بهداشتی از سوی مردم ، روند کاهشی و نزولی ابتلا و فوت در همه استانها آغاز شده است، گفت: می توان گفت از پیک موج چهارم عبور کرده ایم و در مسیر شرایط نزولی هستیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه مقابله با کرونا همیشه دو بال داشته و ملت و دولت دو بال آن است ، گفت: مردم با رعایت پروتکل ها و اجرای دستورالعمل های بهداشتی و دولت با تامین زیرساخت ها، تجهیزات و نیازمندی ها و اعمال نظارت های دقیق به کنترل و مهار این بیماری اقدام می کنند. این 2 بال باید با هم حرکت کنند تا بتوانیم از این مشکل عبور کنیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می دهد که حداقل تا پایان سال باید همچنان مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت دنبال کنیم و آنچه مسلم است اینکه این ویروس با نام‌های مختلف در حال جهش است و همچنان داروی قطعی ندارد و راه اصلی برای کنترل آن، اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس جمهور افزود: در برابر این ویروس موضوع امیدوارکننده این است که کوتاه‌تر از زمانی که تصور می‌شد، واکسن آن وارد بازار شد و امروز دنیا به دنبال تحرک شدید، برای تولید واکسن است. اما در عین حال تولید واکسن با نیاز به واکسن همخوانی ندارد و به اندازه کافی در دنیا وجود ندارد، تاکنون نیز فقط کشورهای محدودی توانسته‌اند به اندازه نسبتاً مناسبی واکسیناسیون را انجام دهند.

دکتر روحانی با بیان اینکه واکسن در کشورمان به اندازه همه مردم وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به این محدودیت ناچار شدیم گروه‌های پرخطر را در اولویت واکسیناسیون قرار دهیم و در این راستا افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند در اولویت نخست قرار گرفتند.

رئیس جمهور تصریح کرد: چنانچه این گروه‌ها که حدود 12، 13 میلیون نفر هستند،‌ واکسینه شوند، به طور محسوسی میزان مرگ و میر کاهش خواهد یافت، ضمن اینکه در حال پیگیری هستیم تا برای بقیه جمعیت کشور نیز هم واکسن خریداری کرده و هم در داخل تولید شود.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه در مرحله توزیع واکسن باید تلاش و دقت لازم انجام شود، گفت: مرحله اول در واکسیناسیون جلوگیری از مرگ و میر و مرحله بعدی که حدود 70 درصد جمعیت را شامل می‌شود، قطع زنجیره بیماری است.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش ها و آمارهای ارائه شده از وضعیت موج چهارم بیماری در کشور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: نمودارهایی که امروز در جلسه اعلام شد، نشان می‌دهد که شرایط کشور بهتر شده و فقط 3 شهرستان قرمز باقیمانده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند که ابتدا ما مسئولین از واکسن استفاده کرده‌ایم. تصریح کرد: با صداقت می گویم من هنوز واکسن نزده‌ام برای اینکه نوبتم نرسیده است و سراغ ندارم که هیچ مسئول سطح بالایی در این کشور غیر از چارچوب سند ملی واکسیناسیون از واکسن استفاده کرده باشد و تمام مقامات و مسئولین همانند بقیه مردم در چارچوب مقررات سند، می‌توانند از واکسن استفاده کنند.

دکتر روحانی همچنین موضوع سلامت مردم در انتخابات 1400 را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای انتخابات نیز همه تلاش خود را انجام داده‌ایم تا به خوبی و به سلامت انجام شود و برای روز انتخابات پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است. برای ایام تبلیغات هم موارد لازم در جلسات آتی به تصویب خواهد رسید.

رئیس جمهور افزود: از همه خواهش می‌کنم در تبلیغات انتخاباتی حتی‌الامکان از اجتماعات دوری کنند و مراسم خود را در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند و تا جایی که ممکن است از فضای مجازی و صدا و سیما برای تشریح برنامه‌های خود استفاده کنند تا بتوانیم این انتخابات را پرشورتر و با سلامت کامل و حفظ جان مردم انجام دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی