پول

متوسط حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان تامین اجتماعی بیش از دو میلیون تومان اختلاف دارد.

به گزارش ایران پژواک، بر اساس اعلام رسمی سازمان برنامه و بودجه هم اکنون بیش از ۳.۵ میلیون نفر بازنشسته کشوری و لشکری از صندوقهای مختلف حقوق دریافت می‌کنند.

بر این اساس متوسط حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از حدود ۳.۳ میلیون تومان به بیش از ۷ میلیون تومان افزایش یافته و رشد ۱۲۰ درصدی تجربه کرده است.همچنین دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲.۱ میلیون تومان به حدود ۵ میلیون تومان افزایش یافته و رشد ۱۳۸ درصدی داشته است.

انتهای پیام

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    1 0
    باسلام این چیزی بود که از اول هم بازنشستگان تامین اجتماعی از ته دل فریاد زدند این تبعیض از سالهای قبل از ۹۸ هم وجود داشت حال با وجود انجام شدن همسان سازی در دونوبت هنوزم وجود دارد یکطرفه گرایی دولت در پرداخت منابع همسان سازی این اختلاف را بوجود آورده است مبلغ های نقدی در بودجه نصیب صندوقهای کشوری ولشکری میشود ولی برای تامین اجتماعی وعده سر خرمن خوب وقتی بودجه تخصیص شده برای اجرای طرحی نقدی باشد به سادگی انجام میشود ولی وقتی بودجه به صورت واگذاری منابع باشد این امکان را نمیدهد که بی مهابا تعقیری درحقوق هارا شامل بشود ترس از نقد نشدن منابع تخصیصی باعث احتیات در روند همسان سازی میشود به نظر من هم عاقلانه است اما سوال اینجاس چرا دولت وقتی منابع غیر نقدی در تملک خودش هست نقدینگی را برای خود برمی دارد وغیر نقدی را به سازمان تامین اجتماعی می دهد وقتی خود میتواند از این منابع استفاده کند چرا واگذاری را اجرا میکند مشخصا این منابع کارایی خود را از دست داده عملا منابع غیر سودی است که واگذار میکند پس درنتیجه اگر درکل این روند ادامه دار باشد همین آشس وهمین کاسه باید این تبعیض مالی بین صندوقها برداشته شود تا بشود تصمیم گیری خوبی وفاصله هارا کم کرد
  • یه بازنشسته تامین حداقلی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    عزیز جان اول اینکه لطف کنید اینو به اون آقای دهقان کیل بگید که مدعی بود حقوق بازنشسته های تامین به کشوریها نزدیک شد!!!!!!!!!!! 2 میلیون اختلاف شد نزدیک؟؟؟ درضمن این متوسط حقوقه وگرنه 65درصد حداقل بگیر تامین به زرو حقوقشون به 4 میرسه یعنی بیشتر از 3 تومن اختلاف!!!!!!!!!!!
  • عابدی FR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    0 0
    خداییش خجالت نمیکشن که برای بزرگ و سیاه نمایی افزایش حقوق را با سال۹۸مقایسه میکنن، نسبت به پارسال، به تورم، گرونی و. سبد معیشت چی؟ چه فایده که تمام اجناس صد برابر افزایش قیمت پیدا کرد، چرا فرد لایق و اقتصاد دان برای اینکار در راس امور قرار نمیگیره. آیا آقایان مملکت دار، با این حقوق زندگی میکنن بخدا اگه بیشتر از سه روز بشه دوام آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی