ترامپ پوتین

به اعتقاد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، چین، انگلیس و فرانسه که در شورای امنیت سازمان ملل متحد حق وتو دارند، باید شرایط به وجود آمده در برجام را با جدیت دنبال کنند و از دیدارهای ترامپ که بُعد اقتصادی دارد، غافل نباشند.

به گزارش ایران پژواک، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشور آمریکا و روسیه اگر به تفاهماتی برسند می‌توانند شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که قیمت نفت به حدود بشکه‌ای ۳۰۰ دلار برسد.

شهروز برزگر کلشانی، در خصوص دیدار ترامپ و پوتین، اظهار داشت: موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید مورد ارزیابی قرار گیرد، یکی از محورهای دیدار ترامپ با پوتین همین امر بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ قبل از دیدار با رئیس جمهور روسیه، پوتین را دشمن خود نمی‌‎دانست بلکه او را رقیب تلقی می‌کند که باید با وی مذاکره شود، بیان کرد: برنامه‌های اقتصادی 2 کشور روسیه و آمریکا در زمینه فروش نفت و فرآورده‌های نفتی با توجه به شرایط غرب آسیا می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: 2 کشور آمریکا و روسیه اگر به تفاهماتی برسند می‌توانند شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که قیمت نفت به حدود بشکه‌ای 300 دلار برسد، اگر دیدار پوتین و ترامپ چنین دستاوردی داشته باشد، آینده تاریکی در انتظار اتحادیه اروپا، چین و هندوستان قرار دارد.

برگزر کلشانی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که اگر همکاری‌های روسیه و آمریکا به نتیجه برسد، بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان را زمین گیر خواهد کرد، ادامه داد: اگر مباحث اقتصادی در نظر گرفته شود، زنگ خطری برای چین، اتحادیه اروپا و چین خواهد بود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ما این است که سایر کشورها یعنی چین، انگلیس و فرانسه که در شورای امنیت سازمان ملل متحد حق وتو دارند، شرایط به وجود آمده در برجام را با جدیت دنبال کنند و از این دیدارهای ترامپ که بُعد اقتصادی دارد، غافل نباشند زیرا ممکن است شرایط را برای آن‌ها سخت‌تر کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی