علی رضا زالی

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران: کمتر از نیم تا ۲ درصد کودکان در آی سی یو بستری می‌شوند.

به گزارش ایران پژواک، علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در ادامه درباره اما و اگرهای ابتلای کودکان به کرونا بیان کرد: کودکان کمتر به کرونا مبتلا می‌شوند؛ میزان متوسط درگیری کودکان در مجموع جمعیت‌های سنی ۱.۷ تا ۲ درصد است، همچنین کمتر از نیم تا دو درصد کودکان در آی سی یو بستری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه میزان ابتلا در کودکان کمتر است، تظاهرات بالینی متفاوتی دارند و کمتر بدحال می‌شوند، توضیح داد: بیشترین میزان ابتلا در گروه سنی زیر ۱۸ سال مربوط به پسران ۱۵ تا ۱۷ سال است، اما بیشترین موارد بستری معمولاً در کودکان زیر ۱۰ سال است. مطالعه‌ای که در تهران داشتیم نشان داد که ۷۷ درصد کودکان زیر ۱۰ سال که در بیمارستان‌های تهران به علت کرونا بستری شدند، بیماری زمینه‌ای داشتند. کودکان پخش کننده بسیار مهم ویروس هستند. اخیرا در آلمان مطالعه‌ای انجام و مشخص شده سطح آنتی بادی‌ کودکان مورد مطالعه ۶ برابر بالاتر از حدمعمول بوده یعنی به بیماری مبتلا شده اند اما ضعیف بوده و در همان فاصله بیماری را منتقل کرده‌اند.

زالی به بازگشایی مدارس اشاره و تاکید کرد: بازگشایی مدارس باید با نگاه علمی همراه و طراحی پروتکل‌ها به گونه ‌ای باشد که فقط مدرسه را به عنوان یک محیط امن بهداشتی درنظر نگیریم. در تهران حواشی متعددی داریم که اهمیت ایمن سازی و رعایت بهینه پروتکل‌ها در آنجا همچون سرویس‌های ایاب و ذهاب، تغذیه و سرویس بهداشتی کمتر از کلاس درس نیست. برای بازگشایی مدارس در تهران باید نیم نگاهی هم به وضعیت تردد درون شهری داشته‌ باشیم، دیروز ۹۲۲ هزار نفر از متروی تهران استفاده کرده‌اند که قبل از این دو میلیون بود که اکنون با یک سوم مسافران روبه رو هستیم. آن دو سوم، مربوط به فعالیت‌ های آموزشی است؛ اگر مدارس و دانشگاه‌ها را باز کنیم باید فکری به تکانه‌های آن در حوزه تردد بین شهری کنیم که مهم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی