احمد مسعود

با پیشروی‌های طالبان و تسلط آنها بر قسمت اعظم کابل، پایتخت، تنها ولایت افغانستان که هنوز تحت کنترل "امارت اسلامی" در نیامده، پنجشیر است.

به گزارش ایران پژواک، احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان به پنجشیر رفته است و می‌گوید حاضر است به خاطر صلح در افغانستان خون پدرش را فراموش کند و در مقابل، ثبات و امنیت را در کشورش ببیند.

وی در گفت‌وگو با شورای آتلانتیک تاکید می‌کند که افغان‌ها نمی‌خواهند خود را تسلیم خواست تروریسم کنند اما آماده‌اند تا دولتی جامع با طالبان از طریق مذاکرات سیاسی داشته باشند.

به نقل از شفق نیوز، ولایت پنجشیر یکی از ۳۴ ولایت افغانستان است و تعداد ساکنانش به ۱۵۰ هزار تن می‌رسد که ۹۸.۹ درصد آنها تاجیک هستند.

در همین حال گزارش شده نیروهای دولتی افغانستان و گروه‌های مسلح مخالف طالبان در طول خط مرزی پنجشیر مستقر شده‌اند و ممکن است این ولایت بار دیگر دژ مقاومت در برابر طالبان شود.

در پنجشیر حدود ۲۰ پایگاه نظامی وجود دارد در حالیکه طی درگیری‌ها با طالبان در گذشته، تنها هشت پایگاه نظامی وجود داشت.

در سپتامبر ۱۹۹۶ بعد از تسلط افراد مسلح بر کابل نیروهای دولتی و برهان‌الدین ربانی، رئیس جمهوری اسبق در پنجشیر پناه گرفتند، جایی که  نیروهای مقاومت در برابر طالبان اجازه تسلط بر این ولایت را ندادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی