فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: نباید این روزها وقتم را بگذارم برای اینکه آقایان چه زمانی آنلاین می‌شوند، تازه وقتی آنلاین هم می‌شوند، جواب نمی‌دهند.

به گزارش ایران پژواک، فرهاد مجیدی در خصوص اتفاقات روزهای گذشته و نقل و انتقالات استقلال صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

ناراحتم که ریگی از استقلال جدا شد

ابتدا از مسعود ریگی بگویم که علاوه بر مسائل فنی، الگوی اخلاقی خوبی برای تیم ما بود. ناراحتم که ریگی از استقلال جدا شد اما خودم دو مرتبه و صالح مصطفوی هم چند بار با مسعود صحبت کردیم. حتی قرار شد بعضی از هواداران در مورد مسعود به باشگاه کمک کنند اما به هر حال تصمیم مسعود چیز دیگری بود و برای او آرزوی بهترین‌ها را دارم. 

باشگاه باید زودتر برای نادری اقدام می‌کرد

متاسفانه قرارداد محمد نادری طوری تنظیم شده بود که به راحتی می‌توانست از استقلال جدا شود! برای حفظ او باشگاه باید خیلی زودتر از پایان فصل اقدام می‌کرد.

امکان همکاری با میلیچ و دیاباته وجود نداشت

طبق صحبت‌هایی که با میلیچ و دیاباته داشتیم، آنها مدعی بودند که جمعا بیش از ۸۰۰ هزار دلار از باشگاه طلب دارند. باتوجه به اعتراض‌ها و دعواهایی که میلیچ با باشگاه داشت و شرایطی که از دیاباته می‌دیدیم، امکان ادامه همکاری با آنها وجود نداشت.

به باشگاه نامه زدم که قرارداد مطهری و اسماعیلی تمدید شود

درباره فرشید و ارسلان باید تاکید کنم که نام این دو بازیکن در لیستی که مدتها قبل به باشگاه داده بودم، قرار داشت. البته در مقطعی از فصل نقل و انتقالات به دلایلی که نیازی به گفتنش نیست، تصمیم کادرفنی در این مورد تغییر کرده بود اما همین چند روز قبل مجددا از باشگاه خواستم و حتی نامه زدم که با این دو بازیکن تمدید کنند. ارسلان به جمع ما اضافه شد و امیدوارم باشگاه هم کدورت‌ها را در این مقطع کنار بگذارد تا فرشید هم در اسرع وقت به تمرینات اضافه بشود.

۳ بازیکن مد نظر ما با ۱۲-۱۳ میلیارد به تیم صنعتی پیوستند

با کمک چند هوادار بی‌ادعا تلاش کردیم تا سه بازیکن باکیفیت و مطرح داخلی را به تیم اضافه کنیم. یک فوروارد، یک وینگر و یک هافبک دفاعی. هر سه بازیکن با مبالغی بیش از ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان به تیم صنعتی و تیم رقیب پیوستند!

مددی به جای قرارداد برای شیمبا نامه فرستاد؛ خبری از این بازیکن نداریم

از مدتها قبل به باشگاه اعلام کرده بودم که شیمبا را می‌خواهم. ما با این بازیکن مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم. قرار شد برای شیمبا قرارداد بفرستند اما آقای مددی گفت که باید با بخش حقوقی مشورت کند و در نهایت این قرارداد را نفرستادند و به جایش یک نامه پیشنهاد فرستادند که بی‌فایده بود. متاسفانه سرعت کارها در باشگاه پایین است و این اشکال در فصل نقل و انتقالات یک سم کشنده است. شیمبا آخرین بار به ما گفت که تاریخ دوز دوم واکسنش هنوز نرسیده و فعلا نمی‌تواند از برزیل خارج شود. در چند روز گذشته هم خبری از شیمبا نداریم اما اگر بعضی کارها سر وقت انجام می‌شد، وضعیت بهتری داشتیم.

کارهایی انجام دادم که وظیفه ما نبود

من در مصاحبه قبلی‌ام به خاطر جذب چند بازیکن از باشگاه تشکر کردم. بعضی‌ها انتقاد کردند که چرا آن حرف‌ها را زدی. آن روز هم تاکید کردم که مثل گذشته اگر مشکلی وجود داشته باشد، به هواداران خواهم گفت. در این مدت ما در کادر فنی کارهایی انجام دادیم که وظیفه‌مان نبود اما باید انجام می‌شد تا کارها پیش برود. تصورم این بود که با اعتراض و دعوا چیزی تغییر نمی‌کند و تیم متضرر می‌شود. دولت هم که در حال تغییر بود و در این شرایط سخت راه دیگری وجود نداشت، در غیر این صورت همین چند بازیکن جدید هم جذب نمی‌شدند. 

سه روز است منتظرم تا مدیران استقلال آنلاین شوند

از شرایطی که گرفتارش هستیم، راضی نیستم. من نباید این روزها وقتم را بگذارم برای اینکه آقایان چه زمانی آنلاین می‌شوند! تازه وقتی آنلاین هم می‌شوند، جواب نمی‌دهند. الان سه روز است که مدیران باشگاه را پیدا نمی‌کنم. نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد که این قدر آقایان در آرامش هستند! مدیریت به من گفت که از اسپانسر دلجویی کنیم تا به کمک‌مان بیاید. هواداران شاهد هستند که من درباره اسپانسر هم مثبت صحبت کردم اما نتیجه‌ای حاصل نشد. از همان روزی که مصاحبه کردم، قرار بوده که اسپانسر ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کند اما تا الان این کار انجام نشده. 

اگر با من مشکل دارند بگویند، گناه هواداران چیست؟

کاری می‌کنند که آدم مجبور بشود، شایعات را باور کند. به من می‌گویند که اسپانسر منتظر نشسته تا تیم نتیجه نگیرد. یا اینکه می‌گویند اسپانسر در حال مذاکره با مربیان داخلی است! فصل قبل هم در ۱۲ بازی، ۱۰ برد به دست آوردیم اما اسپانسر پاداشی به تیم نداد. آنها از زمانی که من آمدم فقط ۱۰ درصد به بازیکنان پرداختی داشتند و این پرداختی آخر هم هیات مدیره باشگاه از طریق همراه اول انجام داد، ولی دیگران به نام خود زدند. خب با این وضعیت آیا منتظر هستند تا تیم ببازد؟ اگر با من مشکل دارند، چرا واضح و شفاف نمی‌گویند؟ گناه هواداران در این وسط چیست؟

شرمنده بازیکنان جدید و تمدیدی هستم

بازیکنان جدید و تمدیدی روی حساب حرف من و قولی که به آنها دادم، بدون دریافت هیچ پیش پرداختی قراردادشان را امضا کردند. قرار بود در هفته‌ای که گذشت باشگاه به آنها پرداختی داشته باشد اما هیچ اقدامی انجام نشده و کاری کردند که شرمنده بازیکنان بشوم. باشگاه درباره ترانسفر پول فروش مهدی قایدی هم گفته است که هنوز پول نرسیده. 

دیگر فرصتی نداریم و اسپانسر کمک لازم را نکرده است

در این وضعیت ما به جذب چند بازیکن خارجی نیاز داشتیم. قرار بود شیمبا را جذب کنیم و هیات مدیره به من قول کتبی داده بود که حدود ۸۰۰ هزار دلار از پول فروش قایدی را هزینه طلب‌های فصل گذشته و پیش‌پرداخت‌های فصل جدید می‌کند و علاوه بر آن یک تا دو بازیکن خارجی جدید هم جذب می‌کند. ما با چند بازیکن با کیفیت خارجی در خطوط جلو مذاکره کردیم اما برای جذب آنها به پول نیاز داشتیم و در مهمترین زمان کمک مالی لازم از طرف باشگاه و اسپانسر انجام نشده است و فقط دو روز از مهلت ارسال نهایی لیست برای بازی با الهلال باقی مانده و دیگر تقریبا فرصتی نداریم. قرار بود تا قبل از رسیدن پول قایدی، با کمک ۱۰ میلیاردی اسپانسر بازیکن خارجی بگیریم اما باشگاه می‌گوید هنوز این پول را از طرف اسپانسر دریافت نکرده است. 

الهلال بازیکن میلیون دلاری خرید اما ما پول تغذیه نداریم

با این وضعیت باید بدون بازیکن خارجی به مصاف الهلالی برویم که همه از کیفیت و مبلغ بازیکنان جدید آنها باخبر هستند. به هر حال بخش مهمی‌از نقل و انتقالات فصل استقلال به بعد از بازی با الهلال موکول می‌شود و کاری کردند که راه دیگری نداشته باشیم.ما باید ۱۰ روز دیگر به مصاف الهلال برویم. آنها بازیکن چند میلیون دلاری خریدند اما ما اینجا پول تغذیه برای پذیرایی از تیم امیدمان جهت بازی دوستانه نداریم. پول تست کرونا هم نداریم. سرپرست تیم هم می‌گوید مگر قرار است از جیبش هزینه کند و باشگاه به او پول نداده است! هزینه اجاره زمین مناسب در تهران بالاست و باشگاه پول ندارد. زمین‌های پیشنهادی را هم دیدیم اما کیفیت لازم را نداشت و زمین انقلاب هم مناسب نیست و بازیکنان خیلی ناراضی هستند.

نه کسی می‌رود نه کسی استعفا می‌دهد

این گزارشی بود از وضعیت بدی که گرفتارش هستیم. هر کاری که بگویید انجام دادم تا شرایط تغییر کند. اعتراض کردم. مصاحبه کردم، تعامل کردم. با دوستی و مهربانی پیش رفتم. با اقتدار و قاطعیت پیش رفتم اما هیچ فایده‌ای نداشته است. نمی‌دانم که دیگر چه باید بگویم. اینجا نه کسی می‌رود، نه کسی استعفا می‌دهد و نه کسی نگران است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی