• ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
  • کد خبر: 23505
گزنه

هیستامین، بخشی از سیستم ایمنی بدن است که باعث ایجاد تمام حساسیت‌ها از جمله عطسه، خارش و علائمی شبیه سرماخوردگی می‌شود. آنتی‌هیستامین‌ها فعالیت هیستامین را محدود می‌کنند و به دنبال راهی برای توقف علائم آلرژیک هستند.

به گزارش ایران پژواک، داروهای ضدآلرژی زیادی در داروخانه‌ها وجود دارند که به عنوان آنتی هیستامین شناخته می‌شوند. اما جالب است بدانید برخی غذاها و عصاره‌های گیاهی نیز وجود دارند که عملکردشان بی‌شباهت اثرات آنتی‌هیستامین‌های شیمیایی نیست.

با چهار مورد از آنها آشنا شوید:

۱.گَزَنه

گزنه یک گیاه رایج در طب سنتی است که خواص آنتی‌هیستامین دارد. طی یک مطالعه در سال ۲۰۰۰، ۵۸درصد از شرکت‌کنندگان با استفاده از گزنه خشک‌شده، علائم آلرژیکشان کمتر شد. در این تحقیق، شرکت‌کنندگان روزانه ۳۰۰ میلی‌گرم گزنه خشک استفاده می‌کردند.

۲. کوئرستین

کوئرستین یک آنتی‌اکسیدان است که به طور طبیعی در پیاز و سیب یافت می‌شود. یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۰۷ نشان داد که این دارو با کاهش واکنش التهابی در مجاری تنفسی، تاثیرات آلرژی روی دستگاه تنفسی موش‌ها را کاهش می‌دهد. می‌توانید کوئرستین را به عنوان مکمل مصرف کنید یا غذاهای غنی از کوئرستین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۳. بروملین

بروملین ترکیبی است که بیشتر در آناناس یافت می‌شود، اما مکمل‌های آن نیز در داروخانه‌ها موجودند. گفته می‌شود که بروملین در درمان ناراحتی‌های تنفسی و التهاب ناشی از حساسیت فصلی مؤثر است. طبق تحقیقات، مصرف روزانه ۳ وعده ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرمی از این ماده برای بهره‌مندی از خواص آنتی هیستامین آن لازم است.

به یاد داشته باشید در حالی که این آنتی‌هیستامین‌ها طبیعی و بی‌خطر هستند، اما لازم است مطمئن شوید که آنها را از منابع با کیفیت تهیه می‌کنید. بهتر است قبل از استفاده از مکمل‌های این آنتی‌هیستامین‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی