• ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۴
  • کد خبر: 23527
وین

معاون موقت نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در نشست شورای حکام تصریح کرد آمریکا آماده برداشتن «تحریم‌های ناسازگار با برجام» است.

به گزارش ایران پژواک، در بیانیه «لوئیس بونو» در نشست شورای حکام آمده است: «ایالات متحده با هماهنگی نزدیک با متحدان و شریکانش به دنبال تضمین بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک از طریق دیپلماسی است. این توافق، یکی از دستاوردهای کلیدی دیپلماسی چندجانبه و ابزاری حیاتی برای مرتفع کردن نگرانی‌های دیرپای جامعه بین‌المللی از برنامه هسته‌ای ایران است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «خانم‌ها، آقایان، ما این اهداف را با حسن نیت دنبال می‌کنیم و روشن کرده‌ایم که آماده رفع تمامی تحریم‌های ناسازگار با برجام در صورت پایبندی ایران به تمامی تعهداتش در این توافق هستیم.»

مقام آمریکایی بدون اشاره به عدول کشورش از تعهداتش در برجام و خروج از این توافق گفت: «اما لازم است همه طرف‌ها واقع‌بین باشند. فرصت برای بازگشت کامل دوجانبه به برجام تا ابد پابرجا نخواهد ماند.»

لوئیس بونو مدعی شده ایران برنامه هسته‌ای خود را به طرز محسوسی فراتر از محدوده‌های تعیین‌شده در برجام گسترش داده است. وی مدعی شد: «این اقدامات تنش‌آمیز ما را به نقطه‌ای که بازگشت دوجانبه به برجام منافع منع‌اشاعه‌ای توافق اصلی را تولید نخواهد کرد، نزدیک‌تر می‌کند.»

او تأکید کرد: «ما از ایران می‌خواهیم بدون تأخیر به مذاکرات برگردد و از انجام اقدامات تنش‌آمیزی که تنها ادامه کارمان را دشوارتر می‌کند خودداری کند. ایران باید با فوریت بیشتری به سمت برجام حرکت کند نه اینکه از آن دور شود.»

وی در بخش دیگری از این بیانیه درباره تفاهمات حاصل‌شده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر اخیر «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس به تهران نیز اظهارنظر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی