• ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
  • کد خبر: 23583
وریا غفوری

کاپیتان استقلال در حالی دلیل دعوت نشدنش به تیم ملی را مسائل غیرفنی می‌داند که آنالیزها چیز دیگری می‌گویند.

به گزارش ایران پژواک، وریا غفوری از زمانی که دراگان اسکوچیچ هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته دیگر به تیم ملی دعوت نشده است. موضوعی که چند مرتبه با واکنش‌های تند وریا همراه شده و او از سرمربی کروات تیم ملی انتقاد کرده و دعوت نشدنش را به مسائل غیرفنی ربط داده است.

جلال چراغپور کارشناس فوتبال ایران در خصوص وضعیت فنی استقلال با مربیگری فرهاد مجیدی به نکات جالبی در آنالیز بازی غفوری اشاره کرد و گفت: استقلال دو بر صفر به الهلال باخت و گروهی مجیدی را مقصر می‌دانند اما نقش بازیکنان هم بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه وریا غفوری در هر دو صحنه گل الهلال حضور فعالی نداشت گفت: همه می‌دیدند الهلالی‌ها کارشان را از سمت راست شروع می‌کردند و به سمت چپ سوئیچ می‌شدند که سمت راست استقلال بود. مجیدی که سرمربی است باید چند جا را زیر نظر داشته باشد ولی اگر این همه آدم روی نیمکت استقلال این موضوع را نمی‌دیدند، پس چه می‌دیدند؟

چراغپور گفت: تیم رقیب نفوذهای غفوری را آنالیز کرده و متوجه شده بود پشت او خالی می‌شود. اگر کادر فنی هم نگفته، وریا باید خودش متوجه این موضوع می‌شد. اگر روز خوب سید حسین حسینی نبود، استقلال چند گل روی این نفوذها دریافت می‌کرد؟ آیا وریا به عنوان کاپیتان تیم باید در بازی به پاشنه آشیل تیم تبدیل شود؟ کاپیتان یک درجه از سرمربی عقب‌تر است. اتفاقا به تیم نزدیک‌تر است و سریع‌تر می‌تواند تصمیم بگیرد. ضمن اینکه طراح حملات الهلال سلمان فرج بود ولی هیچ بازیکنی از او توپ نمی‌گرفت و من تو من او نبود. این کار سازماندهی تیمی‌ضعیف و نیمکت ضعیف استقلال را نشان می‌دهد که به فرهاد کمک نمی‌کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی در دهه ۶۰ در پاسخ به این سوال که شاید به همین خاطر است که اسکوچیچ، غفوری را به تیم ملی دعوت نمی‌کند به زمانی که وریا از لیست جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خط خورد اشاره کرد و گفت: وریا به این خاطر توسط اسکوچیچ دعوت نمی‌شود که سرمربی تیم ملی دفاع راست می‌خواهد. قبل از اسکوچیچ هم کارلوس کی روش به این نتیجه رسیده بود، چون دفاع می‌خواست برای همین به جای وریا از بازیکنان دیگری در دفاع راست استفاده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی