• ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۶
  • کد خبر: 23636
طالبان

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت که گروه طالبان که کنترل افغانستان را در دست گرفته با توجه به کمک‌ها و حمایت‌های روسیه و چین، نیازی به غرب و به رسمیت شناخته شدن از سوی آنها ندارد.

به گزارش ایران پژواک، نشریه آمریکایی فارن پارلیسی در گزارشی نوشت که گروه طالبان نیازی به غرب ندارد و کابینه جدیدی که این گروه در کابل تعیین کرده به کمک روسیه و چین هر کاری که بخواهد انجام خواهد داد.

در این مقاله که توسط «عظیم ابراهیم» مدیر موسسه راهبردی و سیاسی «نیولاینز» در آمریکا نوشته شده، آمده است که سردمداران جدید افغانستان «تعدادی افراد افراطی نیستند بلکه ثابت کرده اند که بسیار منظم، انعطاف پذیر و باهوش هستند».

مدیر موسسه راهبردی نیولاینز اضافه کرد: «سردمداران جدید به خوبی خواهند توانست که امور کشور را مدیریت کنند حتی اگر کرسی در سازمان ملل بدست نیاورند و این موضوع به کمک برسمیت شناخته شدن از سوی چین و روسیه و کمک‌های این دو کشور خواهد بود. این دو کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل بوده و همین برای طالبان تضمین خواهد کرد که هرگونه اقدام علیه آنها با حق رای وتو از سوی این دو کشور همراه شود».

وی در ادامه این گزارش نوشت: «بسیاری از سران کشورهای غربی پس از سیطره طالبان بر تمام افغانستان همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، از طالبان خواستند که به حقوق شهروندان عادی، حقوق زنان و اقلیت‌ها احترام بگذارند. این کشورها اعلام کردند که پایبندی طالبان به این شرط‌ها باعث خواهد شد که طالبان را به عنوان دولت مشروع در افغانستان برسمیت شناخته و حمایت کشورهای غربی از سازمان‌های مدنی در افغانستان ادامه یابد».

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی