• ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
  • کد خبر: 23662
ریش

محققان به این نتیجه رسیدند که داشتن ریش خطر مرگباری را به همراه دارد چون میکروب های بیشتری حتی در مقایسه با سگها در آن یافت شده و همچنین باکتری ها و حشرات لانه کرده در ریش می توانند به انسان آسیب برسانند.

به گزارش ایران پژواک به نقل از The Sun، کارشناسان از اسکنر برای اسکن موهای صورت ۱۸ مرد و موهای گردن ۳۰ سگ از نژادهای مختلف استفاده کردند و دریافتند که حتی در سگهای شکاری، سطح میکروبها کمتر از ریش  انسان است. مشخص شد که هفت نفر از آدمهای ریشو شرکت کننده در تحقیقات به انگل های خطرناک برای سلامتی آلوده هستند.

پروفسور آندریاس گوتسایت از کلینیک سوئیسی هیرسلندن توضیح داد:"محققان بار باکتریایی بسیار بیشتری را در نمونه های گرفته شده از ریش مرد در مقایسه با پشم سگ ها پیدا کردند. بر اساس این داده ها، سگ ها را می توان در مقایسه با مردان ریشو تمیزتر دانست. "

کیث فلت، بنیانگذار جبهه آزادی ریش که مبلغ ریش گذاشتن است، یافته های این گزارش را زیر سوال برد. وی اظهار داشت که به ماهیت غیربهداشتی ریش اعتقاد ندارد و پیشنهاد کرد که همه این میکروب ها و باکتری های مضر و زننده در دستان و موهای سر افراد هم یافت می شود.

پیش از این، کمیته سازماندهی اعطای جوایز شنوبل اسامی برندگان سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد. سه محقق از ایالات متحده که نشان دادند ریش در مردان در طول تاریخ به عنوان وسیله ای برای محافظت در برابر ضربه به صورت ظاهر گردیده، برنده این جایزه شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی