خودرو

واردات خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما با این حال برخی نمایندگی‌ها، پیش فروش خودروهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را آغاز کردند. تبلیغی که غیر واقعی است. چون هنوز بخش خصوصی درباره واردات خودروهای خارجی با دولتمردان در حال مذاکره است.

به گزارش ایران پژواک، با ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس، فعلا واردات خودرو منتفی است و مصوبه آزادسازی واردات خودرو به مجلس برگشته و حتی برخی می‌گویند ممکن است مساله واردات خودرو منتفی شود. با این همه برخی از نمایندگی‌ها خودروهای ۲۰ ۲۰ و ۲۰۲۱ را پیش‌فروش می‌کنند. این کار قانونی است؟

به عنوان مثال برخی نمایندگی‌های فروش خودرو به مردم وعده پیش فروش خودروهای لوکس ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ را داده‌اند و ادعا می‌کنند به زودی این خودروها ثبت‌سفارش می‌شود و به محض واردات خودرو، خودروهای پیش‌فروش شده در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

آیا پیش‌فروش خودروهای لوکس صحت دارد؟ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به طرح مساله آزادسازی واردات خودرو، کلاهبرداری در این بازار زیاد شده است. برخی نمایشگاه‌داران به مردم خودروهایی با وعده ثبت سفارش آماده، می‌فروشند اما این نوع تبلیغات تا تعیین تکلیف مصوبه مجلس غیرقانونی است.

مهدی دادفر توضیح داد: برخی دفاتر به شکل تلفنی با مردم تماس می‌گیرند و می‌گویند ثبت سفارش بنز و کرولا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ داریم و منتظر اجرای این مصوبه هستیم. این نمایشگاه‌ها برای فروش این نوع خودروها ۸۰ درصد پول را پیش پرداخت و مابقی پول را در زمان تحویل خودرو دریافت می‌کنند، این در حالی است که هنوز این مصوبه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

او به مردم توصیه کرد که مراقب باشند و به این پیشنهاد کلاهبردارها توجهی نکنند. چراکه عده‌ای با این نوع کلاهبرداری‌ها قصد دارند روند این مصوبه در مجلس سرعت بگیرد.

بازار خودرو همچنان راکد است

بررسی‌ها نشان می‌دهد همچنان بازار خودرو راکد است و خریداری برای خودروهای خارجی و ایرانی وجود ندارد. دادفر با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت خودروهای خارجی هستند از این‌رو فعلا از این بازار عقب‌نشینی کردند.

چندی پیش طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو با ایرادات تازه شورای نگهبان برای چندمین بار به کمیسیون صنایع مجلس عودت داده شد. هر چند با رسانه‌ای شدن خبر آزادسازی واردات خودرو برخی در شبکه‌های مجازی شروع به تبلیغ و کلاهبرداری از مردم کرده‌اند.

هفته گذشته خبر در گذشت یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو با هزار و ۶۰۰ شاکی خبرساز شد. در آن زمان هم با وجود ممنوعیت واردات خودرو برخی مردم از این شرکت، خودروهایی را پیش خرید کردند که در نهایت به آنها تحویل داده نشد و منجر به ضرر و زیان خریداران شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی