• ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
  • کد خبر: 23745
ماینر

معاون اجرایی سازمان بورس شایعه فعالیت ماینرها در شرکت بورس را رد نکرد و گفت: چنین فعالیتی خارج از فعالیت‌های شرکت بورس محسوب می‌شود و این مجموعه باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایران پژواک، ماجرای کشف ماینرها در شرکت بورس تهران چند روزی است که در فضای مجازی نقل محفل‌ها شده است؛ و بر اساس شنیده‌ها چند دستگاه ماینر در شرکت بورس کشف شده که به استخراج رمزارز در این شرکتِ متولی بازار سهام مشغول بوده‌اند؛ حتی برخی می‌گویند این دستگاه‌ها برای فرد خاصی بوده است.

در این زمینه معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با رسانه‌ها گفته، اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه را شرکت بورس تهران باید انجام دهد. در مورد اینکه گفته می‌شود «این دستگاه‌ها متعلق به شخص خاصی بوده است»، هم باید بگویم با اطلاعاتی که تاکنون به دست آورده‌ام این دستگاه‌ها شخصی نبوده‌اند، اما بطورکلی چنین فعالیتی خارج از فعالیت‌های شرکت بورس محسوب می‌شود و این مجموعه باید پاسخگو باشد. شخصا دستگاه‌ها را رؤیت نکرده‌ام. باز هم تاکید می‌کنم که این شرکت باید پاسخگو باشد، چرا که سهام‌دار دارد و سهام‌داران هم باید خواهان پاسخگویی باشند.

در مقابل اما علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران گفته این موضوع صحت ندارد و آنهایی که آن را مطرح کرده‌اند، اشتباه کرده‌اند.

در این زمینه یک کاربر در فضای مجازی نوشت: راست و دروغ این خبر رو هنوز نمی‌دانیم و کاری به آن نداریم، اما اگر این خبر درست باشد، این مطلب قابل تامل هست که شرکت بورس به عنوان نهاد متولی بازار سرمایه خود به بازار سهام اعتقادی ندارد که برای درآمدزایی به بازار رمزارز روی آورده است.

یک کاربرد دیگر هم نوشت: اگر این خبر درست باشد، نصب ماینر در شرکت بورس به هیچ بهانه‌ای حتی دور زدن تحریم‌ها، هم قابل قبول نیست.

کاربری هم اعلام کرد: اگر با ارز حاصل از این ماینرها هسته معاملاتی جدید می‌خریدند، دلمان نمی‌سوخت.

این گزارش می‌افزاید: در این زمینه باید منتظر اعلام نظر قطعی و رسمی ریاست سازمان بورس در این زمینه به عنوان نهاد ناظر در بازار سرمایه بود و دید آیا فعالیت ماینرها در قلب بورس تهران شایعه‌ بوده است یا نه؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی