بورس

رئیس‌کل جدید بانک مرکزی در حالی امروز انتخاب شد که کارشناسان بازار سرمایه نسبت به انتخاب یک رئیس بورسی برای بانک مرکزی ابراز خوش‌بینی می‌کنند. اما آیا این اتفاق می‌تواند بر شدت رشد بازار سرمایه تاثیرگذار باشد؟

به گزارش ایران پژواک، رئیس‌کل جدید بانک مرکزی در حالی امروز انتخاب شد که کارشناسان بازار سرمایه نسبت به انتخاب یک رئیس بورسی برای بانک مرکزی ابراز خوش‌بینی می‌کنند. اما این تنها اتفاقی نیست که بازار سرمایه هفته آینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در این هفته همچنین نرخ جدید خوراک پالایشی‌ها هم اعلام شد که این موضوع تاثیر خود را روی دیگر نمادهای بورسی گذاشت و علاوه بر سبزپوشی یکدست گروه پالایشی، اکثر گروه‌های شاخص‌ساز هم روندی مثبت را به ثبت رساندند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در پیش‌بینی بازار سهام گفته بود: بازار در حالی دومین هفته مهر ماه را سپری کرد که امیدها با خبرهای مهم برای پالایشی‌ها زنده‌تر شده است. از یک سو بخشنامه محاسبه قیمت‌ها که تفاوت اساسی با گذشته دارد بر اساس قیمت صادراتی محاسبه می‌شود و از سوی دیگر افزایش جهانی قیمت نقت محرک خوبی برای تقویت حرکت صعودی این گروه شده است. گزارش این شرکت‌ها نیز ظرف چند روز آینده به بازار مخابره خواهد شد و انتظار گزارش‌های مثبت از این صنعت می‌رود.

یکی دیگر از اخباری که احتمالا بازار هفته آینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد، انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌هاست. به نظر می‌رسد از این هفته شرکت‌ها گزارش‌ها خود را در وبسایت کدال منتشر کنند. عملکرد احتمالا مثبت شرکت‌ها، موجب خواهد شد تا روند شاخص همچنان مثبت باقی بماند.

تاثیر انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی بر بورس

اما شاید مهم‌ترین خبری که بازار سهام هفته آینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد، انتصاب علی صالح‌آبادی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی است.

باقر خادمی، کارشناس بازار سهام در این رابطه گفت: « این انتصاب در مجموع سیگنالی مثبت برای بازار سرمایه دارد. به نظرم با توجه به سابقه مدیریتی ایشان در سازمان بورس از این به بعد در تصمیمات بانک مرکزی بورس هم مد نظر قرار می‌گیرد. مثلا سال گذشته آقی همتی در زمان ریزش بازار نرخ بهره بین بانکی را افزایش داد و همین موضوع باعث ریزش بیشتر بازار شد و این یعنی آقای همتی درک درتسی از بازار سرمایه نداشت.»

مهدی رضایتی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه هم در خصوص انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی توضیح داد: « در یک دهه گذشته سیاست‌های پولی به بازار سرمایه توجهی نداشتند و این انتصاب از این بابت می‌تواند مثبت باشد که توجه به بازار سرمایه قبل از اعمال سیاست‌های پولی بیشتر می‌شود. نرخ بهره و نرخ ارز بر روند بازار سهام تاثیر زیادی دارند که اگر این دو مورد مد نظر قرار گیرد کمک زیادی به بازار سرمایه می‌شوئد. فعالان این انتظار را دارند که سیاست‌های پچولی به نفع بازار سرمایه باشد و این می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار باشد. اما باید محدودیت‌های بودجه را مد نظر قرار دارد و به نظرم با توجه به شرایط اقتصادی دست صالح‌آبادی زیاد باز نیست. البته این انتصاب از نظر روانی برای بازار خوب است و اعتماد به سرمایه‌گذاری را بیشتر می‌کند.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی