• ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
  • کد خبر: 23874
سیر

اگر دیدید سیر و پیاز جوانه زده است بدانید علت آن رطوبت است و آنها می خواهند گیاه جدیدی رشد دهند. اما آیا خوردن سیر و پیاز جوانه زده ضرر دارد یا خیر؟

به گزارش ایران پژواک، سیر و پیاز دو مورد از رایج ترین مواد غذایی هستند که در اکثر غذا ها استفاده می شوند و شاید اولین چیزی باشد که آن ها را داخل ماهیتابه یا قابلمه می اندازید، زیرا طعم بسیار قوی دارند و به غذا طعم و بوی خوب می دهند. بدون سیر و پیاز نمی توانید فواید زیادی از غذا را به بدن برسانید.

پیاز سرشار از ویتامین c، ویتامین ب۶، پتاسیم و فولات و سیر هم حاوی ویتامین c، ویتامین ب ۶، تیامین، پتاسیم، کلسیم، فسفر، مس و منگنز است. درست است که این دو ماده اهمیت بسیار زیادی دارند اما گاهی اوقات جوانه های سبز رنگی از آن ها بیرون می زند؛ مخصوصاً اگر مدت زمان طولانی گذشته باشد و ما از آن ها استفاده نکرده باشیم و در نتیجه شک می کنیم که استفاده از آن ها مفید است یا خیر که در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

چرا سیر و پیاز جوانه می زند؟

دلیل اصلی جوانه زدن آن ها رطوبت است. سیر و پیاز به گیاهان جدیدی تبدیل می شوند. جوانه زدن برای آن ها یک اتفاق طبیعی محسوب می شود و با انجام این کار قصد دارند که گیاه جدیدی را رشد بدهند.

اما آیا خوردن سیر و پیاز جوانه زده سالم است؟

اگر مطمئن باشید که خود جوانه ها را نخواهید خورد، پاسخ بله است، یعنی در واقع در صورتی اجازه مصرف دارید که قسمت جوانه زده را کامل و با دقت جدا کرده باشید. قسمت های سالم سیر و پیاز ممکن است بعد از جوانه زدن مثل همیشه نباشد اما سمی نیست و به بدن آسیب وارد نمی کند بلکه این قسمت جوانه است که سمی است.

بعضی عقیده دارند که خوردن سیر و پیاز جوانه زده خاصیت بیشتر و پروتئین بالاتری دارد و محبوب گیاه خوار ها و خام خوار ها است. بعضی دیگر هم طعم سیر و پیاز جوانه زده را بیشتر می پسندند اما بعضی طعم آن ها را تلخ می دانند. البته این تلخی زمانی مشخص است که آن ها را خام بخورید.

سیر و پیاز جوانه زده را چکار کنیم؟

برای آنکه بتوانید از سیر و پیاز جوانه زده استفاده کنید باید حتما نکته ای را دانسته و رعایت کنید، شما باید سیر یا پیاز خود را از وسط برش دهید و به راحتی آن ها را جدا کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی