استقلال

بررسی نقل و انتقالات تیم‌های مدعی کسب عنوان قهرمانی در فصل بیست و یکم لیگ برتر مشخص می‌کند تیم استقلال با بیشترین جابجایی کار دشواری برای حضور در فصل جدید مسابقات در پیش دارد.

به گزارش ایران پژواک، در فاصله کمتر از یک ماه مانده تا پایان مهلت نقل و انتقالات لیگ برتری، بررسی نقل و انتقالات سه تیم سپاهان، پرسپولیس و استقلال مشخص می‌کند کدام یک از این سه تیم تغییراتی منطقی و رو به جلو یا غیر منطقی داشته‌اند.

سپاهان | رقبایش را تضعیف کرد

نگاهی به تغییرات به وجود آمده در تیم سپاهان مشخص می‌کند این تیم با از دست دادن مهره‌های تاثیر گذاری مانند کی روش استنلی، محمد محبی و پیام نیازمند در خطوط حمله، هافبک و دروازه ۴ بازیکن جدید جذب کرده است که سه تن از آنها در تیم‌های فصل قبلشان جزء بازیکنان اصلی و تاثیرگذار بودند.

محرم نویدکیا سرمربی سپاهان در خط حمله شهریار مغانلو را از پرسپولیس جذب کرد. در خط هافبک مسعود ریگی را از استقلال گرفت و در هافبک تهاجمی فرشاد احمدزاده را از فولاد به خدمت گرفت. همچنین کریستوفر نت دروازه‌بان اتریشی را جایگزین پیام نیازمند کرد تا در فصل جدید سنگربان تیمش باشد.

صادق ورمزیار پیشکسوت و کاپیتان اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره تغییرات تیم سپاهان اظهار داشت: سپاهان تقریباً یک جابجایی منطقی را انجام داده است. سه نفر را از دست داد و در عوض ۴ بازیکن به خدمت گرفت که هر یک در تیم‌های قبلی‌شان جزو مهره‌های تاثیرگذار بودند. این تغییرات کم و اندک باعث می‌شود شاکله تیم سپاهان خیلی سریع جمع و جور شده و هماهنگی بین نفرات جدید و قدیم زمان بر نباشد.

وی افزود: ضمن اینکه نویدکیا دو بازیکن از تیم‌های رقیبش را به خدمت گرفت تا به نوعی خودش را قوی و آنها را ضعیف‌تر کند. ریگی در استقلال مهره مهمی در خط میانی بود و مغانلو در پرسپولیس یکی از گلزنان این تیم در فصل گذشته به حساب می‌آمد که حالا هر دو در خدمت سپاهان هستند. به نظرم جابجایی‌های تیم سپاهان منطقی و مطمئن بوده است.

پرسپولیس؛ برنده نقل و انتقالات

با نگاهی به تغییرات ایجاد شده در تیم پرسپولیس مشخص می‌شود این تیم با از دست دادن ۳ بازیکن در خطوط دفاع، هافبک و حمله یعنی محمد حسین کنعانی زادگان، شهریار مغانلو و احمد نوراللهی که در ترکیب اصلی این تیم بازی می‌کردند، ۵ بازیکن از تیم‌های مختلف جذب کرده است.

پرسپولیس رضا اسدی را از اتریش، علیرضا ابراهیمی را از گل گهر، علی نعمتی از پدیده، حامد پاکدل از آلومینیوم اراک و رضا دهقانی را از نساجی مازندران به خدمت گرفت.

کاپیتان اسبق استقلال در ارتباط با این جابجایی‌ها در تیم یحیی گل محمدی توضیح داد: خروجی پرسپولیس کم بوده ولی در عوض ورودی بیشتری داشته است که این یک اقدام منطقی است. اقدامی در جهت تقویت نیمکت تیم پرسپولیس.

ورمزیار یادآور شد: ما دو نوع جابجایی در نقل و انتقالات داریم. یکی در جهت تقویت ترکیب اصلی و یکی در جهت تقویت نیمکت. این مشخص می‌کند پرسپولیس با از دست دادن ۳ نفر و جذب ۵ بازیکن جدید بیشتر تلاش کرده تا ترکیب اصلی اش را حفظ و نفرات نیمکتش را تقویت کند که این مشخص می‌کند پرسپولیس در نقل و انتقالات بهتر از سپاهان عمل کرده است و با نگاهی گذرا به شرایط استقلال می‌توان گفت این تیم در نقل و انتقالات برنده بوده است. چون نفرات جدیدش به سرعت با نفرات قبلی هماهنگ شده و می‌توانند نیمکت بهتری را در اختیار کادر فنی قرار دهند.

استقلال؛ بازنده نقل و انتقالات

با نگاهی به اسامی بازیکنان ورودی و خروجی تیم استقلال می‌توان دریافت که این تیم بیشترین جابجایی را بین نفرات خودش تجربه کرد. فرهاد مجیدی در پایان فصل گذشته مسعود ریگی، محمد نادری، فرشید اسماعیلی، هروویه میلیچ، مهدی قایدی و شیخ دیاباته را از دست داد و در عوض (۱) علیرضا رضایی از پیکان، (۲) عارف آقاسی و (۳) زبیر نیک نفس از فولاد، (۴) محمدرضا آزادی از تیم یونانی، (۵) جعفر سلمانی از تیم پرتغالی، (۶) امین قاسمی‌نژاد از پدیده و (۷) امیر حسین حسین زاده و (۸) ابوالفضل جلالی را از سایپا به خدمت گرفت و به تازگی (۹) روزبه چشمی را نیز به جمع نفراتش اضافه کرد تا با ۹ بازیکن ورودی از این نظر رکورددار فصل نقل و انتقالات بین تیم‌های مدعی قهرمانی باشد که البته سرمربی این تیم هم داده ۲ بازیکن دیگر نیز به این جمع اضافه می‌شوند.

صادق ورمزیار پیشکسوت تیم استقلال با توجه به شرایط این تیم در فصل نقل و انتقالات خاطرنشان کرد: استقلال ۹ بازیکن جدید گرفته و فرهاد مجیدی هم گفته که قرار است دو بازیکن دیگر خارجی به این تیم اضافه شود یعنی ۱۱ بازیکن. نتیجه می‌گیریم صد درصد یک تیم به طور کامل تغییر پیدا کرده که این اتفاق را در هیچ تیمی در دنیا نمی‌توان مشاهده کرد.

ورمزیار با یاد آوری خاطره تلخ سقوط هواپیمای منچستر ادامه دارد: چنین تغییرات گسترده ای تنها در یک صورت اتفاق می‌افتد و آن هم زمانی است که هواپیمای یک تیم فوتبال سقوط کند تا باشگاه مجبور شود کل نفرات تیم را از اول به خدمت بگیرد. به یاد داریم هواپیمای تیم فوتبال منچستر یونایتد که حدود ۶۴ سال پیش سقوط کرد چنین وضعیتی را برای مسئولان باشگاهش رقم زد. چند وقت پیش هم هواپیمای یک تیم برزیلی در کلمبیا سقوط کرد که با همه سرنشینانش جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کیفی بازیکنان جدا شده و جذب شده گفت: بازیکنانی که از استقلال رفتند از نظر کیفی و بار فنی نسبت به کسانی که به این تیم آمده‌اند به مراتب در شرایط بالاتری بودند و از این نظر استقلال متضرر شده است. البته قطعاً باشگاه به نظر سرمربی احترام گذاشته و به خواسته او این نفرات را جذب کرده است. البته ممکن است با اضافه شدن دو بازیکن خارجی با کیفیت این وضعیت تا حد زیادی تغییر کند.

کاپیتان اسبق استقلال تأکید کرد: البته امیدوارم که ما اشتباه کرده باشیم و در نهایت استقلال بتواند با نفرات جدیدش نتایج لازم را بگیرد اما به طور کلی ورودی و خروجی‌های استقلال با هم برابر نیستند و از این نظر این تیم یک فصل نقل و انتقالات غیر منطقی را پشت سر گذاشته است و بازنده نقل و انتقالات بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی