مدارس

آموزش حضوری نه‌تنها یک نیاز بلکه ضرورت است.

به گزارش ایران پژواک، با توجه به آسیب‌های حاصل از ادامه آموزش مجازی، بیشتر کارشناسان و حتی خانواده‌ها دیگر به این نتیجه رسیدند که آموزش حضوری نه‌تنها یک نیاز بلکه ضرورت است.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: «دانش‌آموزان به‌سبب دوری از مدرسه در دوران کرونا آسیب‌های جدی فراوانی دیده‌اند به‌طوری که شاهد افزایش ترک‌تحصیل و افت شدید آموزشی هستیم».

محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران دراین‌باره گفت: «دوران کودکی و نوجوانی دوران تحول رشدی است. تحول فکری، تحول شناختی، تحول اجتماعی وغیره در این سنین رخ می‌دهد در نوجوانی هویت افراد شکل می‌گیرد و آماده می‌شوند تا به‌سمت مستقل شدن بروند، این امر میسر نمی‌شود مگر در بستر فعالیت‌های اجتماعی و نقش‌پذیری‌های اجتماعی».

بیشتر کشورهای جهان نیز به‌سمت بازگشایی حضوری مدارس رفته‌اند و طبق اعلام یونسکو فقط ۳.۴ درصد دانش‌آموزان جهان در ۱۴ کشور همچنان با تعطیلی سراسری مدارس مواجه هستند.

در پیمایشی که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی انجام داد، مشخص شد برخی کشورها مانند سوئد اصلاً پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی را تعطیل نکردند، برخی کشورهای اسکاندیناوی و آلمان حدود ۲۰ روز و کاستاریکا ۱۸۰ روز تعطیلی مدارس داشتند اما ایران از جمله کشورهایی است که بیشترین میزان تعطیلی را داشت، مدارس حدود ۲۰۰ روز تعطیل بودند و جزو معدود کشورهایی بود که تعطیلی گسترده داشت.

مناطق آموزشـی برای مدارسی که بیش از ۳۰۰ نفر دانش‌آموز دارند می‌توانند از نیمه دوم آبان ماه با رعایت کامل مفاد دستورالعمل و توجه به شـرایط و اقتضائات منطقه آموزشی، رسیدگی به درخواست بازگشایی این دسته از مدارس را بررسـی کنند. منوط به آنکه مدرسه شرایط بازگشایی را داشته باشـد، مدارس لازم است در هر شرایطی حدنصاب تراکم کلاسی را رعایت کنند و تعداد روزهای آموزش حضوری این دسته از مدارس برای هر گروه در صورت اقتضـا حداقل ۲ روز در هفته تعیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی