کرونا

به عقیده کارشناسان ایمنی شناس کسانی که شش ماه پیش علیه کووید -19 واکسینه شده اند، باید برای واکسیناسیون مجدد آماده شوند.

به گزارش ایران پژواک، نیکلای کریوچکوف، ایمونولوژیست روس توضیح داد چگونه می توان این کار را انجام داد و آیا عوارض جانبی بعد از واکسیناسیون مجدد وجود دارد؟

وزارت بهداشت روسیه توصیه می کند هر شش ماه یکبار واکسیناسیون علیه کرونا انجام شود تا ایمنی جمعی در کشور شکل بگیرد. نیکلای کریوچکوف، متخصص ایمونولوژیست توصیه می کند قبل از تعیین وقت برای واکسیناسیون تقویت کننده مجدد باید مطمئن شوید که وضع سلامت شما پس از واکسیناسیون اولیه تغییر نکرده است.

وی افزود: "شما باید ببینید واکسن کدام موارد منع مصرف را دارد و آیا وضعیت سلامتی شما از اولین واکسیناسیون تغییر کرده است یا نه . آیا بیماری های مزمن جدی دارید و  آیا این بیماری ها از مرحله ثبات به مرحله عود کردن منتقل شده اند یا نه.

این قاعده در مورد هرگونه واکسیناسیون صدق می کند: لازم است منتظر بمانید تا وضعیت بیماری مزمن شما  تثبیت شود و  مرحله عود کردن این بیماری به پایان برسد و تنها پس از آن واکسیناسیون انجام شود.

کریوچکوف ادامه داد: اگر وضعیت سلامتی فرد طی شش ماه تغییر نکرده باشد، واکنش واکسیناسیون به احتمال زیاد  مشابه واکسیناسیون اولیه بوده و شدید نخواهد بود.

نیکولای کریوچکوف در پایان می گوید سطح لازم آنتی بادی ها برای محافظت در برابر عفونت کرونا در بدن حداقل دو تا سه هفته پس از واکسیناسیون جدید ایجاد می شود و بنابراین لازم است طی این مدت از حضور در مکان های شلوغ اجتناب شود

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی