ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: "ما آماده انجام یک توافق واقعی با ایران هستیم، نه مانند توافقی که با دولت قبلی‌مان انجام شده بود."

به گزارش ایران پژواک، ترامپ سه شنبه ۲۴ ژوییه (۲ مرداد) در سخنانی در جمع کهنه سربازان آمریکایی تاکید کرد: "من از توافق هسته ای عقب کشیدم و ایران دیگر کشور سابق نیست."

رویترز، k,aj: دو روز پس از انتشار پیام حاکی از خشمِ «دونالد ترامپ» علیه ایران در توئیتر، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه مذاکره برای حصول به یک توافق بر سر خلع سلاح هسته ای ایران را همچنان «محتمل» دانست.

وی در سخنرانی خود خطاب به جمعی از کهنه سربازان جنگهای ماوراء بحار آمریکا اظهار داشت: خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد، اما حاضریم که به یک توافقی واقعی برسیم، نه آن توافق فاجعه باری که به (امضای) دولت پیشین (آمریکا) رسید.

گفتنی است که ترامپ در پیامی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری نوشت: هرگز، هیچگاه دوباره ایالات متحده را تهدید نکن. در غیراین‌صورت شاهد عواقبی خواهید بود که تاریخ پیش از این کمتر به خود دیده است. ما دیگر آن کشوری نیستیم که سخنان مخرب شما درباره مرگ و خشونت را تحمل کنیم!

ترامپ که تمام واژه های بکار رفته در این توئیت را با حروف بزرگ انگلیسی نوشت، تلاش کرد تا لحن خشمگین خود را نیز نشان دهد که این اقدام او با تمسخر کاربران فضای مجازی مواجه شد. با این حال، برخی نیز این توییت ها را مشابه توییت های او علیه کره شمالی پیش از مذاکره با این کشور دانسته‌اند و برخی نیز آن را تهدید مستقیم به اقدام نظامی علیه ایران تلقی کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی