اردوغان

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی در اشاره به تحولات اخیر روابط تهران-باکو گفت: امیدواریم رفتار ایران عاقلانه باشد و مشکلی میان دو کشور پیش نیاید.

به گزارش ایران پژواک به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در راه بازگشت از سفر یک روزه خود از جمهوری آذربایجان به ترکیه، در ارتباط با دیدارش با الهام علی‌اف همتای آذربایجانی وی و رویدادهای اخیر به سئوالات خبرنگاران حاضر در هواپیمای پاسخ داد.

اردوغان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که پرسید «ایران اخیر به بهانه این که اسرائیل را وارد منطقه کرده‌اید جمهوری آذربایجان را تهدید می‌کند و از سوی دیگر با بررسی زمینه‌های همکاری جدید با ارمنستان برای توقف اقدامات شما و علی‌اف تلاش می‌کند، این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» گفت: با جناب علی‌اف در این مورد گفت‌وگو انجام دادیم. او به رویکرد قاطعانه خود ادامه می‌دهد. او گفت: «ما هیچ امتیازی به اسرائیل نداده‌ایم. ما می‌توانیم وارد مسیر تبادل هرگونه کالا با اسرائیل شویم. همانگونه که کشورهای دیگر در این باره گام برداریم، با اسرائیل نیز در این راستا روابط داریم. در این زمینه هیچ کشوری نباید به سازوکارهای تصمیم‌گیری کشورهای دیگر تاثیری بگذارد و نمی‌تواند هم بگذارد».

اردوغان در ادامه گفت: امیدواریم ایران عاقلانه در این باره رفتار کرده و مشکلی بین ایران و آذربایجان ایجاد نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی