ارتش ترکیه

فعالان شبکه‌های اجتماعی و ناظران سیاسی از اعزام جنگنده‌های روسیه در منطقه حسکه در شمال شرق سوریه خبر داده‌اند.

به گزارش ایران پژواک به نقل از میدل ایست نیوز، کاربران تصاویری از یک جنگنده «سو ـ ۳۵ اس» ارتش روسیه منتشر کرده‌اند که روز چهارشنبه در فرودگاه نظامی قامشلی که در کنترل نیروهای ارتش سوریه است فرود آمده است.

این اولین بار است که جنگنده‌های ارتش روسیه به این منطقه اعزام می‌شوند.

تاکنون روسیه و سوریه به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.

این اقدام در حالی انجام شده که گزارش‌ها حاکی از افزایش تدارکات ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن برای اجرای عملیات نظامی علیه گروه‌های مسلح کرد در شمال شرق سوریه است.

روز گذشته منابع نظامی سوری اعلام کردند ارتش ترکیه و گروه‌های مخالف دمشق اقدام به صف‌آرایی بزرگ و بی‌سابقه در طول مرزهای شمالی سوریه و در نزدیکی مناطق تحت نفوذ نیروهای دموکراتیک کُرد (قسد) برای آغاز عملیات نظامی کرده اند.

منابع سوری مذکور گفتند: بیش از ۳۰ هزار نیروی ارتش ترکیه و ارتش ملی سوریه (مخالفان دمشق) به ویژه در نزدیکی مناطق تل‌رفعت، منبج و عین عیسی واقع در شمال سوریه صف‌آرایی کرده اند.

این منابع تاکید کردند: گروه‌های مخالفی که در این عملیات مشارکت خواهند کرد همان‌هایی هستند که پیشتر در عملیات سپر فرات، چشمه صلح و شاخه زیتون ترکیه شرکت داشتند.

هنوز زمان آغاز عملیات نظامی معلوم نیست اما منابع سوری تاکید کردند درباره جزئیات این عملیات پنهان‌کاری شدیدی می‌شود اما با توجه به در تحولات میدانی شتابان می توان گفت که این عملیات قریب الوقوع است.

در همین رابطه، خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابع محلی و رسانه ای گزارش داد یک کاروان متعلق به نیروهای نظامی ترکیه متشکل از ۲۰۰ خودرو از طریق گذرگاه غیرقانونی خربه الجوز وارد خاک سوریه شد و به سمت حومه غرب استان ادلب و جبل الزاویه در شمال غرب استان حرکت کرده است.

نیروهای ترکیه روز گذشته نیز تجهیزات نظامی جدیدی شامل خودرو، خودروهای زرهی و نفربر، اسلحه و کمک های لجستیکی را وارد منطقه راس العین در حومه شمال غربی حسکه کرده بودند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی