• ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
  • کد خبر: 24546
ارز

تا سال 2030 بازار برندهای لاکچری و فشن دیجیتال به رقم 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش ایران پژواک، آیند به نقل از رویترز، نوشت: موسسه مالی مورگان استنلی پیش بینی کرد تقاضای دیجیتالی برای برندهای لاکچری و فشن افزایش یافته و منجر به ایجاد صنعتی جدید تا 2030 می‌شود.

طبق این پیش بینی این بازار به رقم 50 میلیارد دلار می‌رسد.

استراتژیست‌های بازار سرمایه آمریکا معتقدند جریان درآمدی از رسانه‌های دیجیتال برای برندهای لاکچری فعلا ناچیز است اما به زودی این روند تغییر پیدا می‌کند.

با توسعه متاورس {دنیای مجازی فیس بوک که در آنجا کاربران زندگی کرده، کار می‌کنند و ضمن کسب درآمد در دنیای دیجیتال روزگار می‌گذرانند} دو حوزه NFTها و بازی‌ها روی پلتفرم شبکه‌های مجازی دو فرصت کوتاه مدت برای برندهای لوکس فراهم آورده تا محصولات خود را عرضه کنند.

به تازگی برند نایکی کفش ورزشی مجازی خود را در متاورس رونمایی کرد.

غول پوشاک ورزشی تصمیم گرفته تا با لوگوی Swoosh لباس، کفش و سایر اقلام مارک دار خود را به صورت دیجیتال در دنیای مجازی بفروشد.

بنابراین کاربران می‌توانند کفش راخریده و فقط در دنیای مجازی بپوشند.

حالا در بخش بازی روی پلتفرم شبکه اجتماعی و نیز فروش بلیت کنسرت مجازی با آواتار تحولی عمده در حال رخ دادن است.

کاربران می‌توانند آواتار گرانقیمت مورد نظر خود را خریده و در کنسرت با چهره فلان شخصیت معروف حضور پیدا کنند.

از طرف دیگی به گفته مورگان استنلی NFTها  یا همان توکن‌های غیرقابل تعویض در 8 سال آینده تا 10 درصد بازار را متحول خواهند کرد و درآمد صنعت جدید را تا 25 درصد بالا ببرند.

با توجه به اینکه چگونه از هر 5 گیمر Roblox یک کاربر آواتار خود را روزانه آپدیت می‌کند، برندهای لاکچری به این فکر افتاده‌اند که از این طریق درآمدزایی کنند و به همین دلیل به فکر همکاری با سازندگان بازی و متاورس افتاده‌اند.

فروش اخیر 9 NFT توسط برند ایتالیایی Dolce & Gabbana به قیمت 5.7 میلیون دلار هرچند اندک تلقی شد، اما پتانسیل عظیم کالاهای لاکچری و فشن را در سال‌ها آینده در دنیای مجازی و متاورس روشن می‌کند.

بدین ترتیب با ظهور و توسعه متاورس، کل بخش‌های تجاری از آن منتفع خواهند شد.

برندهای لاکچری نرم مانند پوشاک، چرم،کفش در موقعیت مناسبی در این بازار قرار دارند اما کالاهای لاکچری سخت مانند جواهرات و ساعت فعلا برعکس هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی