سجاد رزمجو

سجاد رزمجو، خواننده اهل یاسوج که بر اثر انفجار گاز در خانه‌اش، دچار سوختگی شدید شد و از دنیا رفت، به گویش و سبک لری و شروه خوانی، خوانندگی می‌کرد.

به گزارش ایران پژواک، سجاد رزمجو، خواننده، روز جمعه ۱۴ آبان، در حادثه انفجار خانه‌اش، دچار سوختگی شده بود.

بر اساس گزارش تسنیم درباره این حادثه، ساعت ۱۱ و ۱۲ دقیقه روز جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ انفجاری در طبقه دوم منزلی مسکونی در شهرک ولایت یاسوج رخ می‌دهد. نخستین تیم امدادی که در محل حاضر می‌شود. شکستگی در و پنجره‌ها معلوم می‌کند که انفجار ناشی از انتشار گاز در این خانه بوده و پس آن آتش‌سوزی رخ داده است.

خبر می‌دهند که صاحبخانه در میان انفجار و آتش گیر افتاده است. حریق مهار و صاحبخانه که دچار سوختگی شدیدی شده به مرکز درمانی منتقل می‌شود. او مردی ۴۰ ساله است که به شدت مصدوم و دچار سوختگی شده است.

نام آن مرد سجاد رزمجو خواننده معروفِ موسیقی محلیِ کهگیلویه و بویراحمد است. بلافاصله او را به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل می‌کنند. اما شدت سوختگی زیاد است و به همین دلیل او باید به بیمارستان سوختگی امیر المومنین شیراز اعزام می‌شد.

تلاش کادر درمان بیماستان سوختگی امیرالامومنین شیراز هم نتیجه نداد تا این خواننده با ۸۰ درصد سوختگی، سرانجام در شامگاه دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ و پس از ۱۱ روز جدال برای زندگی، سرانجام تسلیم مرگ شود.

نگاهی به سرگذشت سجاد رزمجو

سجاد رزمجو خواننده معروف کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در یاسوج به خاک سپرده شد.

در مراسم خاکسپاریِ این خواننده‌ی محبوب، جمع زیادی از مردمان کهگیلویه و بویراحمد، مردمان استان فارس، چهارمحال و بختیاری و خوزستان حضور داشتند. حضوری که منجر به برگزاریِ مراسمی با شکوه در زادگاهِ سجاد رزمجو در روستای سروک شد.

رزمجو خواننده محلی بود و از دهه ۷۰ تاکنون فعالیت داشت. در استان‌های زاگرس نشین به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد از محبوبیت زیادی برخوردار بود.

رزمجو متولد ۱۳۵۹ و هنگام مرگ ۴۱ ساله بود.

او در خوانندگی شیوه‌ی خاص خود را داشت و در اجرای شروه خوانی و آوازهای محلی، تسلط و تبحر بسیاری داشت. رزمجو از سال ۱۳۷۱ خوانندگی را آغاز کرد و در مراسم‌های شادی و عزای مردم برایشان می‌خواند.

از جمله آثار معروف سجاد رزمجو می‌توان به آهنگ لری برگ ریواس با سنتور و کمانچه و آهنگ هی بو کو یارم، آهنگ بی کس، آهنگ ایلل و باره، آهنگ شروه سجاد رزمجویی و آهنگ دستمال بازی اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی