بورس

شاخص کل بورس در هفته چهارم آبان ماه نسبت به هفته قبل سه درصد ریزش داشت.

به گزارش ایران پژواک، شاخص کل بورس در هفته چهارم آبان ماه نسبت به هفته قبل بیش از سه درصد ریزش داشت. تصمیمات مبهم دولت بیش از هر چیز دیگری در این هفته بازار سهام را تحت تاثیر قرار داد. قیمت‌گذاری‌های دستوری و عرضه اوراق دولتی به رغم خبرهای خوبی که در این خصوص می‌رسید، بازار را با افت شاخص مواجه کرد.

آخرین شنبه آبان ماه در حالی پیش روی بورس قرار دارد که مذاکرات وین، قیمت دلار، بازار کریپتوکارنسی‌ها و حتی قطع گاز نیز بر بازار اثرگذار خواهد بود.

در چنین وضعیتی اکثر کارشناسان روندی خنثی و نوسانی برای بورس پیش‌بینی می‌کنند. آن‌ها معتقدند اگر نقدینگی زیادی به بازار وارد نشود احتمال افزایش ارزش معاملات و در نتیجه بهبود وضعیت بازار وجود نخواهد داشت. برخی ریزش در بازار رمزارزها را کورسویی برای ورود نقدینگی به بورس می‌دانند و عده‌ای نیز معتقدند بازار از ریزش محتمل قیمت دلار در هفته پیش رو متاثر خواهد شد.

در این میان مسئله‌ای که همه کارشناسان به آن باور دارند این است که بازار سهام نیازمند سیاست‌ها و عملکرد شفاف دولت است. کارشناسان بازار سهام را موجودی زنده می‌دانند که نسخه‌پیچی‌های غیرتخصصی به آن ضربه خواهد زد. در حال حاضر وضعیت شرکت‌های بورسی بد نیست و سهام‌های ارزنده‌ای در بازار وجود دارد. چنانچه دولت سیاست مشخصی در پیش گیرد، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی