• ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
  • کد خبر: 24589
بورس

امروز شاخص کل بورس محدوده ۱٫۴ میلیون واحد را از دست داد و وارد کانال ۱٫۳ میلیون واحدی شد. اما روند منفی بازار تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟

به گزارش ایران پژواک، شاخص کل بورس آخرین شنبه آبان ماه را با از دست دادن کانال ۱٫۴ میلیون واحدی به اتمام رساند. ریزش بیش از ۲۷ هزار واحدی در شاخص کل بورس در حالی رقم خورد که اکثر لیدرهای بازار تماما قرمزپوش بودند. اما این روند تا کجا ادامه دارد؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام گفت: برای فردا در ادامه بازار امروز انتظار کاهش حجم معاملات و قیمت‌ها را داریم. شاخص کل بورس مرز روانی ۱٫۴ میلیون واحدی را از دست داد. این موضوع می‌تواند یکی از عواملی باشد که روی بازار فردا تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: هفته گذشته موضوعاتی در رابطه با بحث قیمت‌گذاری خودرو و این هفته هم قطع گاز فولادی‌ها مطرح شد. این عوامل باعث شده بازار سهام روند منفی داشته باشد. نکته اینجاست که خارج از حیطه بازار سرمایه وزارت‌خانه‌های صمت و نفت نیز با تصمیمات خود به بورس لطمه می‌زنند. این موضوع ابهامات در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱را بیش از گذشته می‌کند و نگرانی فعالان بازار سرمایه را افزایش می‌دهد.

حدادی عنوان کرد: امیدواریم شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد حمایت داشته باشد. در بازار سهام کمبود نقدینگی به شدت حس می شود و از طرفی افزایش نرخ بهره بین بانکی بر عدم ورود نقدینگی به بازار سرمایه افزوده است.

وی ادامه داد: در مجموع انتظار می‌رود در بازار فردا نوسانات منفی در نیمه اول و افزایش تقاضای غیر موثر در نیمه دوم را شاهد باشیم. این روند امیدی را برای بازار سرمایه در دوشنبه به وجود نمی‌آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی