• ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
  • کد خبر: 24607
افغانستان

وزارت امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان پخش برنامه‌های تلویزیونی که "مغایر با شریعت اسلام هستند" را ممنوع کرد.

به گزارش ایران پژواک، وزارت امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان به رسانه‌ها گفته است، که از پخش سریال‌هایی که زنان در آن ایفای نقش کرده‌اند، خودداری کنند.

بر اساس اطلاعیه‌ای وزارت امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان، رسانه‌های تلویزیونی نباید فیلم‌ها و سریال‌هایی را پخش کنند که خلاف اصول شرعی و ارزش‌های افغانستانی باشد.

در همین حال این وزارت افزوده است، فیلم‌های داخلی و خارجی که در آن فرهنگ و رسوم خارجی بازتاب می‌یابد و باعث بد اخلاقی در اجتماع می‌شود، نباید پخش شود.

در ماده‌ دیگر این دستور آمده است، که برنامه‌های تفریحی تلویزیون‌ها نباید به گونه‌ای تهیه شود که در آن به کسی تحقیر و اهانت شده باشد. در همین‌حال، پحش سریال‌هایی که در آن به شعایر دینی یا کرامت انسانی اهانت شده باشد، ممنوع است.

بر پایه این اعلامیه، رسانه‌ها دیگر حق پخش سریال‌هایی که زنان در آن ایفای نقش کرده باشند را ندارند. هم‌چنین پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی که خلاف شرعیت اسلامی باشد ممنوع اعلام شده است.

بر اساس قانون جدید طالبان، مجری‌های زن باید حجاب اسلامی را رعایت کنند و از حضور در برنامه‌های طنز خودداری کنند. در ضمن، طالبان پخش سریال‌هایی که در آن نقش پیامبران و صحابه‌ پیامبر اسلام تمثیل شده باشد مطلقا حرام و ممنوع اعلام کرده‌ است.

این در حالی‌ است، که طالبان در این دستور هشت ماده‌ای خود در مورد هیچ یک از این گفته‌ها توضیح بیش‌تر نداده‌؛ اما رسانه‌های افغانستان در دو دهه‌ گذشته بیشترین پخش برنامه‌های طنز، سریال‌های ترکیه‌ای و هندی را داشته‌اند که اکنون طالبان پخش آنها را ممنوع اعلام کرده‌ است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی