• ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
  • کد خبر: 24621
کرونا

رئیس نظام پزشکی: حتی مهاجرت یک پزشک هم برای ما سنگین است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از تارنمای"فرارو"، محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مورد مهاجرت پزشکان اظهار داشت که مهاجرت پزشکان قبل از کرونا بوده و هنوز هم ادامه دارد و به لحاظ آماری به نسبت کل جامعه پزشکی کشور، آمار معنا داری نیست، اما حتی مهاجرت یک پزشک هم برای ما سنگین است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه افزود: "حتی مهاجرت یک پزشک هم برای ما سنگین است، زیرا هزینه‌های بسیار زیادی برای تربیت یک پزشک صورت می‌گیرد و فعالیت نخبه‌های علمی ما در کشورهای دیگر، برای ما قابل پذیرش نیست.

پزشکان ما مهاجرت می‌کنند، چرا که شرایط ادامه کار در رشته پزشکی در کشور را مناسب نمی‌بینند و به دلیل غیرواقعی بودن تعرفه‌ها و سختی‌های گذراندن طرح و عدم استقبال از ادامه تحصیل و گرفتن تخصص، خروج از کشور را گزینه مناسبی می‌دانند.

در حال حاضر به دلیل عدم استقبال پزشکان از ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی و فوق تخصص ممکن است در سال‌های آینده با بحران کمبود متخصص مواجه شویم و ناچار شویم بیماران را برای ادامه درمان به کشورهای دیگر بفرستیم.

در حال حاضر به هیچ عنوان شرایط اقتصادی برای کار کردن یک پزشک عمومی مهیا نیست و دلیل این امر، معیوب بودن سیستم ارجاع و غیرواقعی بودن تعرفه هاست و عموما پزشکان عمومی توانایی تهیه یک مطب و انجام فعالیت را ندارند.

در مورد تخلفات پزشکی و ورود پزشکان عمومی به رشته‌های تخصصی باید گفت پزشک عمومی پس از فارغ التحصیلی و گذراندن طرح، دو راه بیشتر ندارد یکی اینکه که بعد از فارغ التحصیلی در سیستم ارجاع و پزشک خانواده مشغول به فعالیت شود و دوم اینکه بعد از گذراندن تعهدات وارد دوره تخصص شود وقتی را هموار نباشد نمی‌تواند شاغل باشد و نباید از او توقع داشت بعد از گذراندن سال‌های زیادی برای خواندن و گذراندن طرح در شرایط سخت به شغل و حرفه‌ای از پزشکی مشغول شود.

ثبت شکایت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۱۲۰ درصد کاهش داشته است و ثبت ۷هزار شکایت در سازمان نظام پزشکی و حدود ۶۵۰۰ شکایت در پزشکی قانونی در سال ۹۹، در مقایسه با خدمات رسانی به ۸۰۰ میلیون نفر خدمت رسانی در سال، عدد معنا داری نیست.

چیزی که باید برجسته شود خدمات رسانی به جامعه پزشکی در بیست ماه کروناست هرچند هر تخلفی وجود داشته حتما مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت. طی دوسال کرونا با توجه به حجم بی سابقه اطلاعات و مراجعه بیماران، در ماه نهایتا ثبت یک شکایت در حوزه کرونا داشتیم".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی