ویتامین B9

اسفناج حاوی ترکیباتی به نام روبیس کولین است که منبع فولیک اسید یا ویتامین B۹ است.

به گزارش ایران پژواک، اسفناج حاوی ترکیباتی به نام روبیس کولین است که منبع فولیک اسید یا ویتامین B۹ است. این گیاه دارای خاصیت غذایی بالایی بوده و غنی از ترکیبات آنتی‌اکسیدان، حاوی انواع ویتامین‌های A,C, E,B و املاح منگنز، منیزیوم، مس، آهن، کلسیم، پتاسیم، روی، فسفر، سلنیم، اسیدهای چرب و امگا ۳ است.

اسید فولیک که به نام های فولات یا ویتامین B۹ نیز خوانده می شود در کشاورزی کاربردی مهم دارد همچنین برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامتی سیستم عصبی، خون و یاخته ها حیاتی و اساسی است. این ویتامین بدن را در مقابل بیماری های قلبی، نقصهای مادر زادی، پوکی استخوان و سرطان های مشخصی حفظ می کند.

در فراورده های غذایی برای مثال جوشیده یا حرارت داده شده اسید فولیک از بین می رود. نگه داشتن غذا در حرارت اتاق به مدت طولانی نیز می تواند محتوای اسید فولیک آن را از بین ببرد.

اسفناج منبعی سرشار از آهن است و در ۱۸۰ گرم اسفناج پخته ۴۳.۶ میلی‌گرم آهن وجود دارد، درحالیکه یک همبرگر آماده حداکثر حاوی ۴۲.۴ میلی‌گرم آهن است. در عین حال اسفناج حاوی مقدار زیادی اگزالات است که با آهن، تولید اگزالات آهن می‌کند و باعث جلوگیری از جذب آهن در بدن می‌شود.

اگزالات زیاد همچنین می‌تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود. اگزالات با کلسیم موجود در اسفناج، تولید اگزالات کلسیم کرده و باعث کاهش جذب کلسیم می‌شود و علی‌رغم بالا بودن درصد کلسیم این گیاه، بدن می‌تواند حدود ۵ درصد آن را جذب کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی