گوسفند

گزارش های منتشر شده از مرکز آمار ایران نشان می دهد که در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰ قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده و گاو پرواری زنده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۹ و ۶۶.۱ درصد گران شده است.

به گزارش ایران پژواک، بر اساس گزارش های مرکز آمار ایران در تابستان ۱۴۰۰ متوسط قیمت فروش یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده در کل کشور ۵۲هزار و ۵۷۲ تومان بوده که قیمت فروش این محصول نسبت به تابستان ١٣٩٩، ۲۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

همچنین در این بازه زمانی متوسط قیمت فروش یک کیلوگرم گاو پرواری زنده در کل کشور برابر ٥١ هزار و ٢٩٠ تومان بوده است. که قیمت فروش این محصول نسبت به تابستان ١٣٩٩، معادل۶۶.۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ قیمت فروش یک کیلوگرم پشم گوسفند (شسته نشده) در کل کشور ۸۱۲۲ تومان بوده که قیمت فروش این محصول نسبت به تابستان ١٣٩٩، معادل ۱۴.۴ درصد افزایش داشته است. همچنین قیمت فروش یک کیلوگرم شیر گوسفند چرخ نشده در کل کشور در تابستان ۱۴۰۰، ۱۲هزار و ٩٢٨ تومان و متوسط قیمت فروش یک کیلوگرم شیر گاو در کل کشور ۵۷۵۹ تومان بوده که قیمت فروش این محصولات نسبت به تابستان ١٣٩٩ به ترتیب ۴۶.۳ درصد و ۱۰۰.۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

از آن طرف در بخش محصولات علوفه ای در سه ماهه دوم ۱۴۰۰، قیمت فروش یک کیلوگرم کاه در کل کشور برابر ۲۸۲۷تومان و یک کیلوگرم یونجه نیز ۴۵۴۵ تومان بوده است که قیمت فروش این محصولات نسبت به تابستان سال قبل به ترتیب۲۱۹.۳ درصد و ۹۱.۳ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی