• ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
  • کد خبر: 24675
مسعود قره‌خانی

با رای اکثریت نمایندگان مجلس نروژ یک سیاستمدار ۳۹ ساله متولد تهران به عنوان رئیس جدید پارلمان انتخاب شد. مسعود قره‌خانی در سن پنج سالگی همراه با خانواده‌اش به نروژ مهاجرت کرد و از سال ۲۰۱۷ نماینده پارلمان است.

به گزارش ایران پژواک، پارلمان نروژ (استورتینگ) که اکثریت کرسی‌ها آن در اختیار نمایندگان حزب سوسیال دموکرات کارگر است در نشست پنج‌شنبه ۲۵ نوامبر (پنجم آذر) مسعود قره‌خانی را به عنوان رئیس جدید این نهاد انتخاب کرد.

این سیاستمدار ۳۹ ساله سال ۱۳۶۱ (۱۹۸۲ میلادی) در تهران متولد شد و پنج سال بعد همراه خانواده‌اش به اسکاندیناوی مهاجرت کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، مسعود قره‌خانی جانشین اوا کریستین هانسن، رئیس پیشین پارلمان که چند روز پیش کناره‌گیری کرده شده است.

هانسن به ظن استفاده ناموجه از یک آپارتمان مخصوص نمایندگان پارلمان در اسلو به شدت تحت فشار قرار گرفته بود و سرانجام مجبور به استعفا شد.

بنابر این گزارش مسعود قره‌خانی که از سال ۲۰۱۷ عضو پارلمان نروژ است با تکیه زدن بر مسند ریاست آن در جایگاه دومین مقام ارشد این کشور پس از پادشاه نروژ، هارالد پنجم قرار گرفته است.

از مهاجرت تا ریاست پارلمان

این سیاستمدار سوسیال دموکرات پیش از این ریاست کمیته مهاجرت حزب کارگر را بر عهده داشته و از استان بوسکرود به عنوان نماینده به پارلمان راه یافته است.

قره‌خانی روز گذشته در یادداشتی که در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک منتشر کرد نوشته که او و خانواده‌اش پس از یک سفر طولانی در حالی وارد نروژ شده‌اند که یک دلار بیشتر پول نداشته‌اند.

او همچنین نوشت که وظیفه خود به عنوان رئیس استورتینک را همکاری با نمایندگان پارلمان و اعضای دولت برای بازسازی اعتماد عمومی می‌داند که کاری دشوار خواهد بود اما لازمه حفظ دموکراسی نروژ است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی