ملاحسن آخوند

ملاحسن آخوند، رئیس‌الوزرای طالبان در پیامی صوتی که از تلویزیون ملی شام امروز (شنبه، ۶ قوس) نشر شد در نخستین بیانیه‌اش گفت که خواستار روابط نیک امارت اسلامی با سایر کشورهای منطقه و جهان است.

به گزارش ایران پژواک از شفقنا افغانستان، ملاحسن آخوند(نخست وزیر حکومت طالبان) گفته است که اشغال و جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و امنیت تأمین شده است.

او می‌گوید که امنیت در افغانستان تامین شده است و از سر و مال مردم حفاظت خواهند کرد.

نخست وزیر طالبان در این ویدیو در مورد برخورد با نیروهای امنیتی پیشین گفت: «با نیروهای امنیتی پیشین برخورد انتقام جویانه نشده‌است، اما اگر آنان دست به فعالیت‌های ضد امنیتی بزنند، با برخورد جدی روبه‌ور خواهند شد.»

وی در این بیانیه گفت که حکومت تازه همه شمول‌تر از حکومت پیشین است.

او در ادامه گفت که امارت اسلامی می‌خواهد با همه کشورها روابط خوب سیاسی و اقتصادی داشته باشد. همچنین اضافه کرد که امارت اسلامی نمی‌خواهد در امور دیگران مداخله کند و از کشورها خواست که کمک‌هایشان را به مردم افغانستان ادامه دهند.

به گفته وی، اگر ذخایر ارزی افغانستان آزاد شود، مشکلات اقتصادی در کشور حل خواهند شد. او افزود که چالش‌های اقتصادی پیش از آمدن امارت اسلامی وجود داشت.

رییس الوزرا به تمام ادارات دولتی دستور داد که برای رسیدگی به مشکلات مردم دروازه‌های ادارات حکومتی را باز نگه دارند و افرادی را که از نام نیروهای امارت اسلامی سوء استفاده می‌کنند، خلع سلاح و به پنجه قانون بسپارند.

او همچنان افزود که برای اصلاحات ادارات دولتی کمیسیون‌های گوناگون را ایجاد کرده است تا به مشکلات مردم رسیدگی صورت بگیرد.

ملامحمد حسن همچنین گفت حق‌های زنان به‌گونه‌ی بی‌پیشینه‌ی تامین شده است، زمینه‌ی آموزش هم بر آنان در چوکات اسلام فراهم خواهد شد: امروز زنان در افغانستان مصوون اند و هیچ‌کسی نگاه بدی به سوی زنان نمی‌تواند. زنان حق تحصیل و کار را دارند، هم‌اکنون درس می‌خوانند و کار می‌کنند و ما برایشان زمینه‌های خوب‌تری برای درس و کار را مساعد می‌سازیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی