چین

چین قدرت خودنمایی با ثروت را از سلبریتی‌ها گرفت.

به گزارش ایران پژواک، به تازگی خبری مبنی بر ابلاغ قانون جدید دولت چین برای سلبریتی‌ها که بر اساس آن حق خودنمایی با ثروت و دارایی خود در شبکه‌های اجتماعی را ندارند، مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. برخی خبرگزاری‌ها نوشتند، دولت چنین قانون جدیدی را در رابطه با سلبریتی‌ها ابلاغ کرده که تا حدودی دست و پای آن‌ها را برای دیده شدن بسته است.

در این قانون، چین حق خودنمایی با ثروت و دارایی را از سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی سلب کرده که علاوه بر آن خوانندگان مشهور پاپ نیز باید به آداب و رسوم سوسیالیستی و هنجارهای جامعه محور پایبند باشند. از طرفی دولت چین دسترسی به توئیتر، فیس بوک و یوتیوب را مسدود کرده و به همین دلیل مردم چین از سایت‌های سانسور شده‌ مثل ویبو، رنررن و یوکو استفاده می‌کنند.

تعدادی از کاربران بر این عقیده‌اند به دلیل حاکمیت قوانین کمونیستی، نمایش ثروت افراد پولدار مغایر با قوانین اقتصادی در حاکمیت کمونیستی می‌باشد. عده‌ای دیگر نیز با اشاره به این‌که ممکن است به دلایلی مساوات اقتصادی از بین رفته باشد و چین با حفظ کردن ظاهر ماجرا به زخم‌های مردم التیام می‌بخشند. جدایی از این موارد برخی از کاربران در واکنش به قطع کردن دسترسی کاربران چینی از توئیتر و فیس‌بوک و... عنوان می‌کنند فیلتر کردن شبکه‌های مجازی و دور کردن مردم از دنیای ارتباطات، موجب رواج ناآگاهی در جامعه شده و ممکن است تبعاتی مانند شورش‌های مردمی و حرکات ناشیانه را در پی داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی