سداد بام

سامانه بام یا بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران از سال 1394 فعال شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است که مشتری را از مراجعه به شعبه بی نیاز می کند.

به گزارش ایران پژواک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، برنامه پژواک با محوریت پاسخ به سوالات کاربران سامانه بام و اپلیکیشن همراه بام از طریق صفحه رسمی اینستاگرام بانک و به صورت زنده برگزار شد.

سامانه بام یا بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران از سال 1394 فعال شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است که مشتری را از مراجعه به شعبه بی نیاز می کند. در حال حاضر بیش از 6.5 میلیون کاربر دارد و بیش از 2 میلیون کاربر نیز به صورت روزانه تراکنش های بانکی خود را از طریق این سامانه انجام می دهند.

بام و همراه بام، موضوع برنامه پژواک بود و آقایان محمودی و شبانی کارشناسان اداره توسعه سیستم های بانک برای دقایقی پاسخگوی سوالات کاربران درباره این سامانه و اپلیکیشن بودند.

نخستین سوال درباره احتمال سوء استفاده از حساب کاربر در سامانه بام بود که در صورت قرار ندادن اطلاعات و پیامک های عضویت در سامانه، زمینه سوء استفاده به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

همچنین درباره تاخیر پیامک های سامانه بام اعلام شد که در برخی روزها و ساعات، تعداد زیادی از کاربران وارد سامانه می شوند و درواقع ساعت های پیک اتفاق می افتد و از این رو ممکن است امکان دریافت خدمات برای برخی کاربران با محدودیت هایی همراه شود.

از سوی دیگر، درباره انتقال وجه پایا و ساتنا در بام تاکید شد که برای مبالغ کم تر از 15 میلیون تومان انتقال وجه به صورت پیش فرض به صورت پایا، مبالغ 15 تا 50 میلیون تومان به صورت انتخابی و مبالغ بیش از 50 میلیون تومان به صورت پیش فرض از طریق ساتنا انجام می شوند.

همچنین در پاسخ به سوالی درباره نحوه فعالسازی بام سازمانی، گفته شد که این خدمت برای مشتریان حقوقی و سازمان های بزرگ نیازمند خدمات اینترنتی است و راهنمای فعالسازی و فرم های مربوط به آن در سایت رسمی بانک در دسترس است.

در ادامه در پاسخ به برخی سوالات طرح شده درباره هک شدن بام و برداشت از حساب کاربر نیز عنوان شد که اگر شخص تمام اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهد، این فرد از نظر بانک، مشتری واقعی تلقی خواهد شد بنابراین تا زمانی که اطلاعات حساب در اختیار اشخاص دیگر قرار نگیرد، به هیچ عنوان امکان ورود به سامانه وجود نخواهد داشت.

در بخش دیگر درباره تاخیر نمایش جزییات تراکنش ها در سامانه بام عنوان شد از آنجا که اطلاعات تراکنش ها از بخش های متنوعی دریافت می شوند بنابراین امکان نمایش اطلاعات همزمان با وقوع تراکنش وجود ندارد.
علت دریافت کارمزد برای تراکنش های ملی به ملی نیز در سامانه بام یکی دیگر از سوالات کاربران بود که عنوان شد بانک ملی ایران همانند سایر بانک ها و بر اساس دستورالعمل های بانک مرکزی، کارمزد خدمات خود را دریافت می کند که کارت به کارت نیز یکی از این خدمات است.

همچنین عنوان شد که امکان ورود با اثر انگشت در اپلیکیشن همراه بام و ورود با اثر انگشت و فیس آیدی در نسخه آی او اس همراه بام وجود دارد.

در ادامه گفته شد که اگر شماره ثبت شده در سامانه ساپتای کاربر و شماره فعلی آن در زمان ثبت نام سامانه بام با هم متفاوت باشد، نمی توان فرآیند ثبت نام را تکمیل کرد و این اطلاعات باید به روز رسانی شوند. از طرفی امکان ثبت نام در سامانه بام از طریق دو شماره امکان پذیر نیست و شماره ثبت شده در سامانه ساپتا مورد تایید است.

همچنین در پاسخ به سوالی درباره امکان افتتاح حساب در سامانه بام اعلام شد که این امکان از طریق سامانه وجود دارد اما برای بستن حساب نمی توان از طریق سامانه بام اقدام کرد. از طرفی، امکان افتتاح حساب طرح صدف در بام وجود دارد اما افتتاح حساب سپرده بلند مدت در این سامانه فعلا میسر نیست.

همچنین درباره ثبت نام اتباع در سامانه بام نیز عنوان شد که بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک ها صرفا مجاز به صدور کارت با سقف مشخص برای اتباع هستند و امکان ارایه خدمات غیرحضوری همانند سامانه بام برای این افراد وجود ندارد.

در پایان تاکید شد امکان ثبت، تایید و پیگیری چک های صیادی در همراه بام برای کاربران فراهم است.

همچنین سقف انتقال وجه در سامانه های غیرحضوری یک میلیارد ریال است و درباره سقف تراکنش ها نیز طبق دستورالعمل های بانک مرکزی عمل می شود.

گفتنی است، کارشناسان متخصص بانکی سه شنبه هر هفته در برنامه پژواک که در صفحه اینستاگرام بانک پخش می شود، به سوالات مشتریان و کاربران در خصوص موضوع هفته پاسخ می دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی