هیلاری کلینتون

مشخص شد که در آمریکا چگونه اخبار جعلی سفارشی در مورد روابط ترامپ با مسکو به رسانه های پیشرو رسیده است.

به گزارش ایران پژواک، مجله نیشن (Nation) می نویسد: اطلاعات مربوط به "روابط" رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ با روسیه از طریق یک شرکت مشاوره ای که توسط ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون تامین مالی می شده به رسانه های برجسته آمریکایی رسیده است.

بری مایر نویسنده این نشریه، خط زمانی فیوژن جی‌ پی‌ اس (Fusion GPS) را بازسازی کرد که به روزنامه‌ نگاران وفادار اطلاعاتی مبنی بر استفاده از سرورهای رایانه‌ ای متعلق به یک بانک روسی برای "ارتباط مخفی" با سازمان ترامپ ارائه را می‌ کرد.

مایر گفت که به دلیل تکثیر داده‌ های تایید نشده در چنین مقیاسی، رسانه‌ های جریان اصلی آمریکا صدمات زیادی به شهرت خود وارد کرده‌اند.

وی تاکید کرد: این افشاگری‌ ها نه تنها اعتبار رسانه‌ ها را در ریشه تضعیف کرد، بلکه به مفسران - راست و چپ - اجازه داد تا کل دیدگاه پرونده "راشاگیت" را تغییر دهند، با این استدلال که یافته‌ های رابرت مولر و کمیسیون دو حزبی سنا، که در آن مسکو متهم به مداخله در این انتخابات بر اساس اطلاعات نادرست بوده است.

او گفت که فیوژن جی‌ پی‌ اس توسط نمایندگان ستاد کلینتون در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد. به ویژه، مایکل ساسمن وکیل امنیت سایبری با این شرکت کار می کرد - او به طور فعال اطلاعاتی را در مورد سوء ظن به ترامپ هم در بین روزنامه نگاران و هم در بین مقامات آمریکایی منتشر می کرد.

به نوشته این روزنامه، یکی از مقاماتی که ساسمن در مورد اتهامات رهبر سابق آمریکا در رابطه با مسکو با او تماس گرفت، مشاور کل اف بی آی جیمز بیکر بود، ساسمن اکنون در تحقیقات وکیل جان دورهام حضور دارد.

دورهام، در طول تحقیقات، ساسمن را متهم کرد که در آن ملاقات با بیکر اظهارات نادرستی داده است و به بیکر گفته است که او منافع هیچ مشتری خاصی را نمایندگی نمی کند. با این حال، به گفته دورهام، نوارهای پرکینز کوی مالک پرکینز کوی، نشان می‌ دهد که ساسمن برای ساعات کاری هیلاری کلینتون از ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون فاکتور می‌ گرفته است. The Nation می نویسد که ساسمن خود به فریب خود اعتراف نکرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی