خودرو

سخنگوی شورای نگهبان اعلام نمود بر اساس مقررات، مصوبه مورد ایراد هیئت عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح ساماندهی صنعت خودرو مغایر با قانون اساسی است و آن را جهت اصلاح به مجلس ارسال کرده ایم.

به گزارش ایران پژواک، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از چندین سال قبل، به هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض شده است و شورای نگهبان بر اساس مقررات، مصوبه مورد ایراد از سوی این هیات را مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰قانون اساسی دانسته و آن را جهت اصلاح به مجلس ارسال می‌کند.

پیش از این وی به عنوان سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده بود شورای نگهبان در مرحله قبل مغایرت شرعی و یا قانون اساسی نسبت به طرح ساماندهی صنعت خودرو نداشت و فقط سه ابهام داشتیم که با بررسی‌هایی که در شورای نگهبان به عمل آمد این ابهام‌ها از نظر اعضای شورای نگهبان برطرف شده است و شورای نگهبان نسبت به طرح مذکور هیچ ابهام و ایرادی ندارد.

پیشتر رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید سالیانه سه میلیون دستگاه خودرو تا سال ۱۴۰۴، آن را منطبق بر توانایی‌های خودروسازان برشمرد و گفت: در این زمینه ظرفیت‌ها و برنامه‌های همه ۱۰ خودروساز بزرگ کشور اخذ شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی