کرونا

سازمان جهانی بهداشت جهانی اعلام نمود که هنوز برای نتیجه گیری کلی در مورد سیر کووید-۱۹ در مبتلایان به سویه میکرون ویروس کرونا، زود است.

به گزارش ایران پژواک، ماریا ون کرخوف، کارشناس سازمان بهداشت جهانی اعلام نمود که کارشناسان این سازمان، سیر کووید-۱۹ را در مبتلایان به سویه اومیکرون ویروس کرونا را ارزیابی نموده اند.

به گفته وی، داده‌های اولیه نشان می‌دهد که مبتلایان به سویه جدید کووید-۱۹ ، این ویروس را به شکل خفیف‌تری انتقال می دهند، اما هنوز برای نتیجه‌گیری نهایی در مورد این امتیاز زود است. این متخصص توضیح داد که این به این دلیل است که روند گذراندن کل چرخه - از عفونت تا بهبودی کامل - به زمان نیاز دارد. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا ما واقعا بفهمیم که چه تعداد از افراد مبتلا به اومیکرون دچار بیماری شدید خواهند شد.

شایان ذکر است، با توجه به گسترش سویه اومیکرون، سازمان جهانی بهداشت طی بیانیه ای به افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا سرطان دارند توصیه کرد تا از سفر کردن خودداری کنند. در بیانیه سازمان بهداشت جهانی که در ارتباط با ظهور سویه اومیکرون منتشر شد، آمده است: "به افرادی که بیماری دارند یا در معرض خطر ابتلا شدیدبه کرونا و مرگ هستند، از جمله افراد ۶۰ سال به بالا یا افرادی که دارای بیماری های زمینه ای (مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت) هستند، باید توصیه شود که سفرهای خود را به تعویق بیندازند." این سازمان همچنین یادآور شد، مسافران بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون خود باید مراقب علائم و نشانه‌های کرونا باشند، واکسینه شوند و اقدامات محفاظتی را رعایت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی